Reklama

Polska: Prezentacja Volkswagena Eos

17/08/2006 11:46
W dniach 8-9 sierpnia miała miejsce polska premiera modelu Volkswagen Eos. Prezentacja najmłodszego "dziecka" niemieckiej marki odbyła się w Hotelu Velaves we Władysławowie.Światowa premiera Eosa miała miejsce we wrześniu (2005) podczas Międzynarodowych Targów Motoryzacyjnych we Frankfurcie. Volkswagen Eos to czteromiejscowy kabriolet-coupe z dachem, wykonanym w technologii CSC (Cabriolet-, Schiebe und Coupe-Dach). CSC jest to składany pięcioczęściowy dach z wbudowanymi szklanymi elementami - rozsuwanymi i uchylanymi, przekształca Eosa z coupe w kabrioleta w zaledwie 25 sekund. Dzięki wbudowanym w zderzak czujnikom (dostępnego jako opcja) systemu kontroli parkowania, może bezpiecznie przekształcać Eosa również w niskich garażach. jeżeli system stwierdzi przeszkodę, procedura otwierania dachu zostanie zablokowana. Dach CSC składa się łącznie z 470 elementów. Został skonstruowany wspólnie z niemiecką firmą Webasto.Eos ma 1,79 metra szerokości, 4,41 metra długości i 1,44 metra wysokości. Rozstaw osi to dokładnie 2,58 metra. Dzięki takim wymiarom Eos wyjątkowo mocno stoi na kołach. Kolejnym elementem wpływającym pozytywnie na dynamiczne właściwości jezdne ważącego 1.469 kg Eosa jest duża sztywność nadwozia.Aby Eos jeździł tak samo dobrze, jak wygląda, pod maską możemy znaleść cztery silniki benzynowe: 1.6 FSI / 115 KM, 2.0 FSI / 150 KM, 2.0 TFSI / 200 KM i 3.2 V6 / 250 KM oraz silnik TDI o pojemności 2.0 l i mocy 140 KM z montowanym seryjnie filtrem cząstek stałych. Silniki do 200 KM są jednostkami czterocylindrowymi z bezpośrednim wtryskiem paliwa, wariant 250 KM czerpie swoją moc z sześciu cylindrów. Wszystkie zastosowane w Eosie skrzynie biegów są sześciobiegowe (montowana seryjnie dwusprzęgłowa przekładnia DSG dla wersji V6) i przenoszą napęd na przednią oś.Przy otwartym dachu bagażnik ma pojemność 205 litrów, przy zamkniętym ? 380. Seryjnie klapa bagażnika do ostatnich milimetrów zamyka się przy pomocy elektrycznego wspomagania. Pokrywa ta, wykonana całkowicie z tworzywa sztucznego o dużej wytrzymałości, jest jednocześnie jakby interfejsem do świata zewnętrznego: wszystkie anteny Eosa zostały umieszczone właśnie w niej.Eos posiada system zabezpieczający przed skutkami dachowania, którego elementy wysuwają się w górę zza tylnych zagłówków najpóźniej 0,25 sekundy po przekroczeniu określonego przyspieszenia poprzecznego lub pochylenia samochodu (stwierdzonego przez odpowiednie czujniki). System ten pod względem konstrukcji i działania opiera się na systemie zastosowanym w New Beetle Cabriolet. Oba pałąki zabezpieczające wykonane są z profili aluminiowych. Ponieważ jest to system wielorazowego użytku, wysunięte po wypadku profile aluminiowe można wsunąć ręcznie z powrotem.Do wyposażenia seryjnego Eosa należą także zoptymalizowane pod względem bezpieczeństwa przednie zagłówki i cztery poduszki powietrzne, przy czym liczba ?4? wcale nie odzwierciedla prawidłowo sytuacji. Powód: razem z przednimi poduszkami powietrznymi Volkswagen zastosował w tym kabriolecie specjalne boczne poduszki powietrzne chroniące głowę i klatkę piersiową. W przypadku zderzenia otwierają się one w poziomie i w pionie przykrywając większą część bocznego pasa okien. W ten sposób przejmują na siebie zadanie tradycyjnych poduszek bocznych oraz kurtyn powietrznych, których zamontowanie nie jest możliwe w przypadku samochodów z otwartym dachem.Zawieszenie najnowszego modelu Volkswagena opiera się na systemie McPhersona z Golfa (oś przednia), zaś tylna odwołuje się do systemu czterowahaczowego z Passata. Volkswagen Eos produkowany jest w Portugal
Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo eGorzow.pl




Reklama
Wróć do