Reklama

Polska: Pierwszy autobus hybrydowy w Szwajcarii będzie wyprodukowany w Polsce

27/12/2006 02:13
Największe prywatne przedsiębiorstwo autobusowe w Szwajcarii - grupa Eurobus z siedzibą w Windisch - złożyło w Solaris Bus & Coach zamówienie na dostawę autobusu Solaris Urbino 18 Hybrid.Jest to już kolejny pojazd wyposażony w napęd hybrydowy, jaki producent z podpoznańskiego Bolechowa sprzedał w ciągu kilkunastu tygodni od premiery tego produktu. Grupa Eurobus zamówiła autobus przegubowy z innowacyjnym napędem hybrydowym dla jednej ze swojej spółek, firmy Regionalbus, obsługującej transport w mieście Lenzburg. "Szwajcarzy są narodem o bardzo dużej ?świadomości ekologicznej?, poza tym w kraju tym dostępne są środki finansowe, aby tę ekologiczną świadomość wdrożyć w życie. Dostawa autobusu hybrydowego marki Solaris jest przewidziana na koniec kwietnia 2007 roku - mówi Solange Olszewska, wiceprezes Solaris Bus & Coach. "Mamy nadzieję, że wkrótce grono nabywców naszych autobusów wyposażonych w napęd hybrydowy powiększy się, głównie o odbiorców niemieckich. W tej chwili trwają właśnie rozmowy handlowe z Bremą oraz Lipskiem".Autobus z napędem hybrydowym Solaris Urbino Hybrid swój premierowy pokaz miał na targach pojazdów użytkowych we wrześniu tego roku w Hanowerze, a miesiąc później został zaprezentowany polskiej publiczności podczas targów Transexpo w Kielcach. Solaris Urbino 18 Hybrid zdobył medal Targów Kielce dla najlepszego produktu targowego. Pierwszy egzemplarz Solarisa Urbino 18 Hybrid został sprzedany przedsiębiorstwu komunikacji miejskiej DVB AG z Drezna.Największe atuty autobusu Solaris Urbino Hybrid to: - mniejsze zużycie paliwa nawet do 40%, a co za tym idzie znacznie niższe koszty eksploatacji i mniejsza emisja spalin (redukcja emisji cząstek stałych nawet o 97%),- odzysk energii pochodzącej z hamowania (rekuperacja) i wykorzystywanie jej do przyspieszenia pojazdu, co również wpływa na mniejsze zużycie paliwa i niższą emisję spalin,- autobus, ze względu na wykorzystywanie napędu elektrycznego, jest cichszy od tradycyjnego autobusu z silnikiem Diesla,- dzięki hamowaniu za pomocą silnika elektrycznego znacznie rzadziej muszą być zmieniane okładziny i tarcze hamulcowe,- wymiana oleju w układzie napędowym odbywa się dwa razy rzadziej niż w tradycyjnych autobusach z silnikiem Diesl
Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo eGorzow.pl




Reklama
Wróć do