14 września firma Ford Polska zorganizowała w siedzibie Autoryzowanego Dealera Forda - DS Germaz we Wrocławiu - Olimpiadę Serwisową oraz prezentację nowego Transita. Następnego dnia odbyły się jazdy testowe nowym samochodem.14 września firma Ford Polska zorganizowała we Wrocławiu, w siedzibie Autoryzowanego Dilera Forda - DS Germaz finał konkursów: Doradcy Serwisowego Roku, Doradcy Autoryzowanego Zakładu Napraw Nadwozi Roku, Mechanika Roku, Blacharza Roku oraz Lakiernika Roku. Celem współzawodnictwa jest wyłonienie najlepszych fachowców w danej specjalizacji oraz ciągłe podnoszenie kwalifikacji i poziomu jakości usług świadczonych przez pracowników sieci autoryzowanych dealerów Forda. Tegoroczna Olimpiada Serwisowa Forda odbyła się pod hasłem ?Jakość i Bezpieczeństwo?. W ocenie Ford Motor Company na bezpieczeństwo klientów oraz pojazdów mają wpływ jakość użytych części, technologia naprawy, innowacyjność rozwiązań technicznych i projektowych, a także szereg prób i testów oraz analiz i symulacji przeprowadzonych przez producenta. Do konkursów zgłoszonych zostało przez autoryzowane serwisy Forda 320 uczestników o najwyższych kwalifikacjach. Konkurs przebiegał w trzech etapach. Doradcą Serwisowym Roku 2006 w sieci Autoryzowanych Dealerów Forda został Adam Pustołka z Ren Car z Rybnika, Doradcą Autoryzowanego Zakładu Napraw Nadwozi Roku 2006 został Tomasz Puławski, reprezentujący Lipski BS z Warszawy, Mechanikiem roku 2006 okazał się Jarosław Domaruk z Auto Hobby z Białegostoku. Rywalizację o tytuł Blacharza Roku 2006 wygrał Krzysztof Chodysz z PGD OMC Motors z Warszawy, natomiast Lakiernikiem Roku 2006 został Adam Bieniek z Nova Lublin.W sieci Autoryzowanych Serwisów Forda zatrudnionych jest około 170 doradców serwisowych, 485 mechaników, 142 blacharzy oraz 150 lakierników. Są oni objęci kompleksowym programem szkoleń: diagnostycznych oraz napraw wszystkich elementów samochodu (mechanicy), z zakresu wiedzy technicznej oraz jakości i standardów obsługi klientów (doradcy serwisowi oraz doradcy Autoryzowanych Zakładów Napraw Nadwozi), z zakresu nowoczesnych technologii napraw nadwozi (blacharze i lakiernicy).Tego samego dnia po emocjach konkursowych odbyła się w DS Germaz prezentacja nowego Forda Transita. Model ten należy do najchętniej kupowanych średnich samochodów dostawczych nie tylko w naszym kraju. Auto zostało poddane bardzo dużym modyfikacjom zarówno jeżeli chodzi o linię nadwozia, jak również układ kabiny pasażerskiej. Konstruktorzy Fora bardzo starali się, aby jakość prowadzenia i komfort jazdy nowym Transitem były jeszcze bardziej zbliżone do wrażeń, jakie czerpie kierowca siedzący w samochodach osobowych marki Ford. Dzięki drobiazgowym modyfikacjom układu zawieszenia uzyskano około 20-proc. redukcję poziomu hałasu, wibracji i drgań (NVH).Dzięki modyfikacjom stylizacji nadwozia nowy Transit sprawia wrażenie pojazdu o bardziej muskularnym i nowocześniejszym wyglądzie. Najbardziej rzuca się w oczy przód samochodu, wraz z trzema poprzecznymi elementami na atrapie otworu wlotu powietrza, który sąsiaduje z bardziej pionowo ustawionymi reflektorami. Całość uzupełnia największe w całej europejskiej gamie Forda logo marki.Duże zmiany wprowadzono również w kabinie Trasita, co wynika z chęci wyjścia naprzeciw oczekiwaniom potencjalnych nabywców, którzy we wnętrzu samochodu dostawczego chcą mieć tak samo bogate i przyjazne w użyciu wyposażenie jak we wnętrzu auta osobowego. Kierowca ma przed sobą zupełnie nową tablicę przyrządów z nowym zestawem wskaźników, nowe przełączniki i nową kierownicę. Nowe są także obszerne i pomysłowo zaprojektowane schowki, dzięki którym wnętrze nowego Forda Transit stało się dla użytkownika jeszcze wygodniejszym miejscem pracy. Inną znaczącą zmianą w kabinie jest przeniesienie dźwigni zmiany biegów na deskę rozdzielczą.Nowy Ford Transit jest oferowany do wyboru z jednym z sześciu silników wysokoprężnych lub z silnikiem benzynowym. Dostępne wersje silników Diesla obejmują m.in. nowe jednostki Duratorq TDCi o pojemności 2,2 oraz 2,4 litra, współpracujące, w zależności od silnika, z 5- lub 6-stopniową mechaniczną skrzynią biegów Durashift. Podstawę oferty silnikowej dla najnowszego Forda Transit stanowią właśnie owe, produkowane przez Forda, 2,2-litrowe i 2,4-litrowe silniki Duratorq TDCi. Są to najnowsze produkty współpracy Ford Motor Company z grupą PSA Peugeot Citroen w dziedzinie projektowania i produkcji najnowocześniejszych silników o zapłonie samoczynnym. Są przy tym pierwszymi jednostkami opracowanymi specjalnie z myślą o zastosowaniu w lekkich i średnich samochodach dostawczych.Wszystkie jednostki napędowe oferowane w nowej gamie Forda Transit są wyposażone w układ wtryskowy najnowszej generacji common-rail i spełniają rygorystyczną normę emisji zanieczyszczeń Euro 4. Założenia konstrukcyjne dla tych silników pozwalają także na spełnienie przez nie kolejnych, planowanych w przyszłości norm ekologicznych. Silniki te legitymują się przy tym lepszymi osiągami przy niższym zużyciu paliwa. Z myślą o dalszym ułatwieniu obsługi bieżącej i napraw zmodyfikowano także sposób montażu osprzętu do silnika oraz samego silnika w pojeździ
Komentarze opinie