Reklama

Polska: Najwięksi reklamodawcy aut osobowych we wrześniu

11/11/2006 18:04
Pierwsze miejsce na liście największych reklamodawców w mediach wśród firm rynku samochodów osobowych zajęła we wrześniu spółka Skoda Auto Polska - wynika z danych Expert-Monitor. Wydatki na reklamę w telewizji i radiu oraz w gazetach i magazynach wyniosły prawie 10,5 mln zł.Drugą pozycję zdobyła firma General Motors Polska, która przeznaczyła kwotę 6,8 mln zł. Kolejne miejsca stały się udziałem Fiat Auto Poland (6,3 mln zł), Citroen Polska (5,5 mln zł) oraz Renault Polska (4,7 mln zł). Całość wydatków na reklamę aut osobowych w telewizji, radiu, gazetach i magazynach wyniosła we wrześniu ponad 69,8 mln zł.W podobnym rankingu od początku bieżącego roku liderem jest General Motors Polska (58,5 mln zł). Pierwszą piątkę uzupełniają kolejno Toyota Motor Poland (48,4 mln zł), Fiat Auto Poland (46,2 mln zł), Skoda Auto Polska (41,4 mln zł) oraz Citroen Polska (39,2 mln zł).W rankingu samochodowych reklam telewizyjnych, na których emisję wydano we wrześniu najwięcej, zwyciężył spot Hyundai Tucson. Wydatki na akcję wyniosły prawie 2,8 mln zł, a została wyemitowana 206 razy. W rankingu reklam najczęściej ukazujących się na antenie wygrał natomiast spot Hondy City Materiał został pokazany w stacjach telewizyjnych łącznie 928 razy.W podobnej statystyce od początku roku liderem jest odpowiednio spot Opla Astry II (wydatki 5,7 mln zł) oraz Kia Sportage (1 488 emisji).Dane pochodzą z mediów objętych monitoringiem Expert-Monitor, a wszystkie podane wydatki liczone są wg cenników mediów bez upustów. ([email protected]
Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo eGorzow.pl




Reklama
Wróć do