Pierwsze miejsce na liście największych reklamodawców w mediach wśród firm rynku samochodów osobowych zajęła w październiku spółka General Motors Poland - wynika z danych Expert-Monitor. Wydatki na reklamę w telewizji i radiu oraz w gazetach i magazynach wyniosły prawie 14,3 mln zł.Drugą pozycję zdobyła firma Renault Polska, która przeznaczyła kwotę 6,9 mln zł. Kolejne miejsca stały się udziałem Fiat Auto Poland (prawie 6,9 mln zł), Skoda Auto Polska (6,6 mln zł) oraz Citroen Polska (6,2 mln zł). Całość wydatków na reklamę aut osobowych w telewizji, radiu, gazetach i magazynach wyniosła w październiku prawie 75,9 mln zł.W podobnym rankingu od początku bieżącego roku liderem jest General Motors Poland (72,8 mln zł). Pierwszą piątkę uzupełniają kolejno Fiat Auto Poland (53,1 mln zł), Toyota Motor Poland (52,5 mln zł), Skoda Auto Polska (48,1 mln zł) oraz Citroen Polska (45,4 mln zł).W rankingu samochodowych reklam telewizyjnych, na których emisję wydano w październiku najwięcej, zwyciężył spot Skody Roomster. Wydatki na akcję wyniosły prawie 3,9 mln zł, a materiał został wyemitowany 787 razy. W rankingu reklam najczęściej ukazujących się na antenie wygrał natomiast spot Hondy City. Materiał został pokazany w stacjach telewizyjnych łącznie 971 razy.W podobnej statystyce od początku roku liderem jest odpowiednio spot Opla Astry II (wydatki 5,7 mln zł) oraz Hondy City (1 899 emisji).Dane pochodzą z mediów objętych monitoringiem Expert-Monitor, a wszystkie podane wydatki liczone są wg cenników mediów bez upustów. ([email protected]
Komentarze opinie