Fabryka Intrall Polska z Lublina wyruszyła na podbój Europy i świata z nową ofertą. Co będzie orężem? Lubo - nowoczesny pojazd dostawczy w segmencie 2.9t-4.6t, który został zaprezentowany klientom na wrześniowych targach IAA Hannover.Intrall Polska jest kontynuatorem wieloletniej tradycji w produkcji pojazdów użytkowych w Lublinie, sięgającej 1950 r., kiedy to powstała Fabryka Samochodów Ciężarowych (FSC). W 2003 roku firma International Truck Alliance Ltd. zakupiła prawa do produkcji i sprzedaży pojazdów Lublin po byłym Daewoo Motor Polska, początkując zupełnie nową erę w wytwarzaniu aut użytkowych z segmentu od 2.9t do 4.6t oraz terenowych Honkerów.Intrall Polska nabyła aktywa czeskiej Praga Caslov, w rezultacie czego poszerzyła swoją ofertę o pojazdy z segmentu 10t, 12t, 14t oraz 18t. Teraz Intrall jest w stanie obsłużyć każdego klienta w zależności od jego potrzeb. Od myśliwego, swobodnie przemierzającego swoim terenowym Honkerem niedostępne leśne dukty, poprzez hurtownika wożącego swój towar lekkim pojazdem dostawczym Lubo, a na potężnym placu budowy kończąc, gdzie 18-tonowa Praga dźwiga żelbetonowe kloce.Elastyczność wobec wymagań klienta to główna cecha charakteru nowego samochodu dostawczego Lubo. Pojazd będzie dostępny w około 40 wersjach. Podwozie jest uniwersalnym samochodem gotowym pod zabudowę, np. wywrotka 3-stronnie przechylana, holownik, dźwig, śmieciarka itd. Rama Lubo ma nowy profil i jest nitowana, co zapewnia łatwość unifikacji i niższe koszty produkcji. Skrzyniowy - zaspokoi potrzeby użytkownika dzięki dużej przestrzeni ładunkowej zdolnej przewozić np. materiały budowlane. Kontener - w wersji z chłodnią lub izotermą, doskonały do przewozu żywności. Brygadowy, czyli idealne rozwiązanie dla ekip remontowo-budowlanych, służb drogowych itp. dzięki podwójnej kabinie i możliwości zabudowy podwozia skrzynią lub inną instalacją wg zapotrzebowania. Bus - wyposażony w miejsca siedzące dla 9 do 18 pasażerów ceniących sobie wygodę i komfort jazdy na krótkich i dalekich dystansach. Furgon - do przewozu towarów lub przeszklony kombi w wersji dla 6 lub 7 pasażerów. Wszystkie wersje Lubo posiadają zdolność adaptacji do ruchu lewostronnego. Zegary deski rozdzielczej znajdują się na środku kokpitu, co ułatwia szybką i niekosztowną zmianę położenia układu kierowniczego. Nie tylko walory użytkowe były intencją konstruktorów. Opływowy i modernistyczny design nadaje mu atrakcyjną sylwetkę i dzięki temu Lubo z dumą prezentuje się na wśród innych nowoczesnych marek. Atrakcyjny, młody wygląd wzmocniony jest cynkowaną blachą, co zapewni jej odporność na korozję. Lubo może posiadać trzy rodzaje silników. Pierwszy z nich to wysokoprężny silnik Diesla Andoria 2.6 TDI o mocy 85kW z bezpośrednim wtryskiem - common rail. Silnik ten dysponuje momentem obrotowym o wartości 270Nm w zakresie od 1600 do 2500 obr./min. Przy silniku Andorii montowana jest 5-biegowa skrzynia Eaton 2408. Do wyboru są również dwa rodzaje silników Iveco w wersji 2.3 TDI o mocy 85kW oraz 3.0 TDI o mocy 107kW. Oba silniki Iveco mają bezpośredni wtrysk, common rail i system wtryskowy Bosch. Wszystkie silniki zapewniają ekonomiczne zużycie paliwa oraz są niezwykle ciche. Bezpieczeństwo i komfort jazdy został wykonany na miarę XXI wieku. Poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażerów, system ABS i EBD to tylko standard. Wszystkie rodzaje Lubo posiadają 16-calowe koła, które są wyposażone w skuteczny układ hamulcowy. Z przodu hamulce hydrauliczne tarczowe, natomiast z tyłu bębnowe. Dla klientów przewożących cięższe towary Lubo oferuje bliźniacze koła na tylniej osi.Komfort jazdy jest już na światowym poziomie. Przednia, duża szyba klejona daje kierowcy wrażenie przestronności. Zegary pośrodku kokpitu są czytelne i użytkownik nie musi niczego szukać za kierownicą. Wystarczy ruch oczami pod horyzont, aby odczytać dane z zegarów. Wygodne siedzenia oraz wspomaganie kierownicy dają komfort porównywalny do wygodnych pojazdów osobowych. Duża liczba funkcjonalnych schowków w drzwiach i kokpicie w połączeniu z łatwym dostępem daje spełnia wymóg funkcjonalności.Nowy Honker zaprezentował się na targach IAA Hannover jako samochód zamykający bogatą ofertę Intrall. Model posiada nowe, 5-drzwiowe nadwozie oraz nową cynkowaną karoserię. Jako pojazd przeznaczony do jazdy w ekstremalnych warunkach terenowych otrzymuje bardzo dobrą ocenę od najsurowszych jurorów w tej kategorii samochodów m.in. wojska. Jest wyposażony w silnik Andorii o pojemności 2.4 TDI i mocy 78kW lub Iveco 92kW TDI. Posiada stały napęd na cztery koła, niezależne zawieszenie, wytrzymujące takie testy jak m.in. brodzenie w wodzie, wjazd na pochyłości. Taka ocena owocuje dużym zainteresowaniem klientów szczególnie wśród wojska, policji, straży granicznej, służb leśnych, kopalni i wszystkich, tych, którzy potrzebują niezawodnych i tanich w eksploatacji samochodów zdolnych do pracy w trudnych warunkach terenowych. Najważniejszym parametrem przy ustalaniu cen nowych produktów przez Intrall było zachowanie znanej z poprzednich modeli proporcji bardzo dobrej jakości do oferowanej ceny.Nowe pojazdy będą produkowane z silnikami Iveco i Andoria z Euro IV. Homologacja Euro V będzie wprowadzana zgodnie z wymaganiami i terminami U
Komentarze opinie