Jest to spełniająca normę emisji spalin Euro 4 jednostka napędowa, która po raz pierwszy na świecie korzysta jednocześnie z trzech technologii. Znalazł tu zastosowanie system zmiennej turbulencji w komorze spalania, bazujący na kolektorze dolotowym z rozdzielonymi kanałami (PDA), uzupełniony wariatorem fazy (VVT) kontrolowanym przez centralkę wtrysku. System ten pozwala na recyrkulację znaczącej ilości spalin (EGR), co ogranicza w sposób znaczący zużycie paliwa oraz emisję spalin.
Jeden z dwóch kanałów zasysających zostaje zamknięty (przewód dezaktywowany), natomiast drugi pozostaje otwarty. Powietrze wprowadzone do cylindra z otwartego kanału dolotowego wykonuje ruch obrotowy wokół osi cylindra, zwiększając w ten sposób turbulencję powietrza we wnętrzu samego cylindra. Wariator fazy, opóźniając zamknięcie zaworów wydechowych, powoduje, że w fazie zasysania spotykają się zarówno powietrze czyste, (z króćca dolotowego) jak i spaliny. Od składu tej mieszaniny zależy znaczne ograniczenie zużycia paliwa i emisji spalin.
Grande Punto z silnikiem 1.4 Starjet 16v 95KM Energy jest wyposażone seryjnie w nowoczesny system ABS, elektryczne wspomaganie kierownicy Dualdrive, regulację kolumny kierownicy w dwóch płaszczyznach, regulację wysokości siedzenia kierowcy, elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka zewnętrzne, zdalnie sterowany centralny zamek, elektrycznie sterowane szyby przednie, komputer pokładowy z systemem My Car oraz światła przeciwmgielne.
Wersja Dynamic dodatkowo oferuje w standardzie 16-calowe felgi ze stopów lekkich, zintegrowany radioodtwarzacz CD ze sterowaniem na kole kierownicy, ospoilerowanie, kierownicę i gałkę skrzyni biegów obszytą skórą, boczne poduszki powietrzne oraz kurtyny powietrzne.
Wersja Sport, wyposażona w 17-calowe koła ze stopów lekkich, obniżone zawieszenie, klimatyzację, wyróżnia się systemem ESP, który kontroluje przyczepność opon do podłoża (podłużną i poprzeczną), a w wypadku poślizgu, interweniuje przywracając właściwy kierunek i stabilność ustawienia kół.
Komentarze opinie