Reklama

Polska: Fabia i Panda - największa sprzedaż, Punto i Clio - największe wzrosty

25/09/2006 09:39
Liderem rynku pozostaje w roku bieżącym Skoda Fabia. Tuż za nią uplasował się Fiat Panda oraz kolejny model z oferty Skody - Octavia.Sprzedaż samochodów osobowych po ośmiu miesiącach bieżącego roku, która wyniosła 156 279 sztuk, wciąż wykazuje spadek w porównaniu do wyników osiągniętych w roku ubiegłym (-6,3%). Wszystko wskazuje na to, że wynik osiągnięty na koniec roku kolejny raz będzie gorszy niż notowany rok wcześniej, zbliżając się do poziomu 210 tysięcy sztuk, poziomu notowanego ostatnio w roku 1991.Wśród sprzedawanych w Polsce samochodów dominują auta małe. Ich sprzedaż wynosząca 50 661 sztuk, choć niższa niż rok wcześniej o 4,5%, pozwoliła jednak na zwiększenie udziału w rynku do poziomu 32,4%. Drugim co do wielkości segmentem polskiego rynku jest segment samochodów klasy niższej średniej. Sprzedaż na poziomie 40 740 sztuk, niższa o ponad 6% w stosunku do rezultatu osiągniętego w analogicznym okresie roku 2005, nie wpłynęła jednak na spadek udziału tego segmentu w rynku, który utrzymał się na poziomie 26,1%. Największe straty poniósł segment kombi vanów. Jego sprzedaż, która zamknęła się liczbą 4 535 sztuk, była o niemal połowę mniejsza niż rok wcześniej. Segmentem, który najwięcej zyskał był segment samochodów luksusowych. W ciągu roku jego sprzedaż wzrosła o niemal 130%. Należy jednak podkreślić, iż poziom sprzedaży w tym segmencie jest bardzo mały (438 sztuk) i stanowi on zaledwie 0,3% całości sprzedaży na polskim rynku.Czołówka w rankingu modeli wydaje się być już ustalona, choć wciąż możliwe są przetasowania na poszczególnych pozycjach, gdyż różnice w poziomie sprzedaży w niektórych przypadkach są niewielkie.Wydaje się, iż ewentualne zmiany w rankingu nie będą dotyczyć lidera, którym jest Skoda Fabia, samochód, który wybrało ponad 10 tysięcy klientów. Różnica pomiędzy liderem, a kolejnym samochodem w rankingu - Fiatem Panda wynosi nieco ponad 3,6 tys. sztuk.Lista rankingowa dwudziestu najpopularniejszych po ośmiu miesiącach 2006 roku aut obejmuje następujące modele: 1. Skoda Fabia: 10 635 sztuk (-9,93%); 11. Renault Clio: 3 256 sztuk (182,15%); 2. Fiat Panda: 6 991 sztuk (-21,42%); 12. Toyota Avensis: 3 119 sztuk (8,41%); 3. Skoda Octavia: 6 966 sztuk (1,92%); 13. Renault Megane: 3 083 sztuki (9,99%); 4. Toyota Yaris: 6 560 sztuk (11,11%); 14. Opel Corsa: 2 887 sztuk (-32,28%); 5. Toyota Corolla: 6 540 sztuk (-3,38%); 15. Honda Civic: 2 588 sztuk (-9,61%); 6. Opel Astra Classic: 5 817 sztuk (16,50%); 16. Peugeot 307: 2 286 sztuk (-9,79%); 7. Ford Focus: 5 532 sztuki (-21,60%); 17. Opel Vectra: 2 098 sztuk (19,82%); 8. Fiat Punto: 5 212 sztuk (74,02%); 18. Peugeot 206: 2 095 sztuk (-41,14%); 9. Opel Astra: 3 718 sztuk (107,94%); 19. Volkswagen Golf: 2 071 sztuk (-18,27%);10. Volkswagen Passat: 3 446 sztuk (51,87%); 20. Ford Mondeo: 2 059 sztuk (-17,71%).Wśród wymienionej czołówki połowa modeli notuje spadki sprzedaży.Ranking modeli notujących największe ilościowe wzrosty sprzedaży obejmuje:1. Fiat Punto: 5 212 sztuk (2 217 sztuk, 74,0%); 6. Peugeot 107: 1 129 sztuk (1 129 sztuk)*;2. Renault Clio: 3 256 sztuk (2 102 sztuki, 182,2%); 7. Nissan Note: 1 097 sztuk (1 097 sztuk)*;3. Opel Astra: 3 718 sztuk (1 930 sztuk); 8. Toyota Aygo: 1 097 sztuk (1 097 sztuk)*;4. Volkswagen Passat: 3 446 sztuk (1 177 sztuk); 9. Volkswagen Jetta: 824 sztuki (824 sztuki)*;5. Honda City: 1 173 stuki (1 173 sztuki)*; 10. Opel Astra Classic: 5 817 sztuk (824 sztuki).* Brak sprzedaży w ubiegłym ro
Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo eGorzow.pl




Reklama
Wróć do