Reklama

Polska: Dealer nie zażąda więcej przed dniem odbioru auta

17/02/2006 22:15
Klient powinien mieć prawo do swobodnej rezygnacji z kupna auta, gdy cena z dnia odbioru jest wyższa, niż pierwotnie przewidywała to umowa.
Tak orzekł Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKIK), który zajmował się sprawą spółki Auto Centrum Kosicki, łódzkiego dealera Seata. W umowie z klientem firma zastrzegała, że obowiązuje cena aktualna w dniu odbioru samochodu, a nie podpisywania umowy. Termin dostawy to około 3 miesięcy. Jednocześnie firma zastrzegała, że w razie odstąpienia od umowy pobrana od klienta zaliczka przepada. Klient musiał też podpisać oświadczenie, że otrzymał pojazd kompletny i sprawny technicznie, bez wad, a także iż sprawdził sprawność wszystkich podzespołów, które mają wpływ na bezpieczeństwo pojazdu.

Postanowienia te zakwestionował UOKIK. Zastrzeganie, że ostateczna cena ustalana jest w dniu odbioru, to w istocie prawo do podwyższenia ceny już po zawarciu umowy. Dzięki temu dealer może dowolnie kształtować cenę auta. Jeśli niezadowolony klient zrezygnuje z zakupu, to przepadnie mu zaliczka. Tymczasem zawsze w razie zmiany ceny klient powinien mieć prawo do odstąpienia od umowy bez jakichkolwiek ujemnych skutków (w tym odzyskać zaliczkę).

Wyrok nie jest prawomocny.
Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo eGorzow.pl




Reklama
Wróć do