Reklama

Polska czyli miejsce demontażu nowych aut

14/05/2006 13:33
Dokończenie montażu samochodów na mniejszych rynkach docelowych jest stosunkowo często spotykaną praktyką, jednak produkowane w Korei Południowej auta Chevrolet Aveo muszą pokonać drogę aż 12,4 tys. mil zanim trafią wreszcie na Ukrainę.
Kliknij, aby powiększyćZłożoność tego przedsięwzięcia polega na wykorzystaniu zakładu produkcyjnego, późniejszego demontażu w innym kraju, ponowny montaż, transport drogą morską, wykorzystanie kolei i ciężarówek oraz aż trzy firmy motoryzacyjne.

Wchodząca w skład koncernu General Motors firma GM DAT wytwarza egzemplarze Aveo w koreańskich zakładach w Bupyong. Gotowe pojazdy są przewożone ciężarówkami do portu w Incheon. Następnie trafiają na pokład samochodowca, który zabiera auta do portu w Gdańsku. Potem są transportowane drogą lądową do fabryki FSO na Żeraniu. Tam odbywa się demontaż pojazdów na kilka części.

„Zdecydowaliśmy się wybrać fabrykę FSO jako miejsce demontażu samochodów, ponieważ operacja ta musi się odbywać w specjalistycznej firmie, która dysponuje nowoczesnymi urządzeniami - powiedziała Julia Mandzyuk z grupy UkrAvto, do której należy FSO oraz ukraiński AvtoZAZ. „FSO ma zarówno potrzebne maszyny, jak i doświadczenie.”

W następnej kolejności Aveo w formie części zamiennych przekraczają granicę polsko-ukraińską. Stawka podatku wynosi 5% wartości a nie 25%, jak to ma miejsce w przypadku kompletnych pojazdów. Zakłady AvtoZAZ odpowiedzialne są za ponowny montaż samochodów, które następnie trafiają do punktów sprzedaży Chevroleta na Ukrainie.
Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo eGorzow.pl




Reklama
Wróć do