Reklama

Polska: Co trzecia firma może mieć problemy

15/02/2006 22:30
W wyniku bardzo niskiej sprzedaży nowych aut dealerzy są coraz słabsi, a sieć się kurczy. Sposobem na przetrwanie mogą być usługi dodatkowe.
„Obawiamy się, że w tym roku 20-30% firm dealerskich może mieć kłopoty finansowe. Rentowność dramatycznie spada. Wiele firm traci płynność finansową, są problemy z kredytem obrotowym, banki stają się nieufne – powiedział Roman Kantorski, prezes Polskiej Izby Motoryzacji (PIM).

Według danych Samaru, w roku ubiegłym ubyło 19 salonów, choć równolegle powstawały nowe. „Kondycja finansowa dealerów jest słaba, dochodowość niska, a marże żadne. Nie oznacza to jednak od razu bankructwa. Często po prostu nie spełniają nowych, zaostrzonych wymagań producentów i straciły autoryzację – wyjaśnił Wojciech Drzewiecki z Samaru.

„Moim zdaniem, ci, co mieli wypaść z rynku, już z niego wypadli. Czeka nas natomiast dalsza konsolidacja punktów dealerskich – prognozuje Adam Pietkiewicz, prezes Grupy PGD.
Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo eGorzow.pl




Reklama
Wróć do