Ten rok zakończy się jubileuszem - usługę CFM wykupi pięciotysięczny klient. Już dziś jest ich 4 912. A jeszcze cztery lata temu było ich mniej niż 800.Czołówka branży car fleet management (CFM) ma już 71% udziałów w rynku usług wynajmu - wynika z najnowszego badania Instytutu Keralla. Na 66 tys. aut wynajmowanych przez przedsiębiorców, 47 tys. aut obsługują dostawcy z ?pierwszej dziesiątki?. Wśród nich aż siedmiu reprezentuje Polski Związek Wynajmu i Leasingu Pojazdów. Finisz roku 2006 zapowiada się więc bardzo udanie dla branży. Rynek z każdym miesiącem zyskuje na liczbie wynajmowanych aut, których jest o 12 tys. więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Niestety, można tylko spekulować, ile firmy CFM nie zarobiły z powodu braku decyzji o zahamowaniu napływu aut używanych do kraju. Instytut Keralla szacuje, że tylko w trzecim kwartale mogły one mieć o 5% wyższe wyniki. Nadal większość przedsiębiorstw decyduje się na wykupienie pełnego wynajmu (leasing wraz z zarządzeniem). Ponad 66 tys. to pojazdy leasingowane i zarządzane. Co idzie w parze ze świetnymi wynikami branży leasingowej. Firmy zrzeszone w ZPL w III kwartale wyleasingowały aż 77 tys. pojazdów. To o 34% więcej niż w analogicznym okresie roku 2005. Wyniki za I - III kwartał 2006 r. są - jak podaje ZPL- najlepsze w historii leasingu w Polsce. Szerzej o nastrojach branży CFM, wynikach wszystkich firm, które przystąpiły do badania, można będzie przeczytać w pełnym raporcie już za kilka dni. W nim też - po raz pierwszy - efekty badania "Satysfakcji klientów firm car fleet management" (www.kerallaresearch.pl).Do pobrania jest plik z zestawieniem pierwszej dziesiątki firm CFM według liczby obsługiwanych samochodó
Komentarze opinie