Wynik uzyskany w listopadzie - 4 144 sprzedane samochody dostawcze, jest o 23,96% wyższy w porównaniu do roku ubiegłego. Jest to najlepszy zanotowany rezultat od grudnia 1999 roku.W listopadzie nabywców znalazły 4 144 samochody użytkowe, co oznacza wzrost o 23,96% w stosunku do roku ubiegłego i o 11,1% wzrost w porównaniu do października. Jednocześnie jest to najlepszy rezultat od grudnia 1999 roku, kiedy sprzedaż wyniosła 5 311 sztuk. Sprzedaż samochodów dostawczych wyniosła od początku roku 35 445 sztuk, tj. o 13,16% (4 122 sztuki) więcej niż w ubiegłym roku. Podobnie jak w październiku, nadal lepsze wyniki odnotowuje aż 13 z 19 marek na polskim rynku. Niezmiennie najczęściej kupowaną marką jest Fiat, do którego należy 20,47% krajowego rynku. W okresie jedenastu miesięcy polscy klienci kupili 7 255 pojazdów dostawczych tej marki, o 3,1% (218 sztuk) więcej niż rok wcześniej. W listopadzie wynik sprzedaży Fiata w wysokości 756 sztuk. Był o 1,89% wyższy niż przed rokiem. Na pozycji wicelidera umocniło się Renault. Pojazdy francuskiej marki zostały sprzedane łącznie w ilości 4 785 sztuk (wzrost o 52,34%), z czego w listopadzie 626 sztuk (wzrost o 63,87%). Udział w polskim rynku zwiększył się w ciągu roku z 10,03 do 13,5%. Na trzecim miesjcu znajduje się Volkswagen z wynikiem tegorocznej sprzedaży 4 470 sztuk (spadek o 4,57%), z czego 609 sztuk w ostatnim miesiącu - o prawie 31,25% więcej niż rok wcześniej. Do VW należy obecnie 12,61% rynku. Na czwartym miejscu plasuje się Ford ze sprzedażą na poziomie 3 262 pojazdów (wzrost o 1,27%, w listopadzie 313 sztuk, wzrost o 3,99%) i udziałem w rynku 9,2%. Piąta lokata należy do firmy Peugeot, która sprzedała od początku roku 2 545 aut (wzrost o 7,57%; w listopadzie 214 sztuk, 35,15% spadku) i stanowi 7,18% polskiego rynku. Szósty w kolejności jest Mercedes, sprzedany w ilości 2 331 sztuk (zaledwie 0,93% spadku - 22 sztuki). W listopadzie 311 sztuk, wzrost o 45,33%). Udział marki w rynku wynosi 6,58%.Citroen, który w ubiegłym miesiącu awansował na 7-mą pozycję, dzięki sprzedaży 282 egzemplarzy w listopadzie (wzrost o 91,84%), umocnił się na tej lokacie. Tegoroczna sprzedaż francuskiej marki wynosi 2 173 sztuki, tj. o 44,29% więcej niż przed rokiem. W tym czasie udział w rynku zwiekszył się z 4,81 do 6,13%.Na ósmym miejscu drugi raz z rzędu plasuje się Opel, który w ostatnim miesiacu stracił do Citroena dokładnie 50 sztuk (w sumie 232 sztuki, tyle co rok wcześniej). W wyniku niższej sprzedaży różnica pomiędzy nimi zwiększyła się do 73 aut - w tym roku Opla wybrało 2 100 osób, o 2,46% mniej niż rok wcześniej. Udział Opla w rynku wynosi obecnie 5,92% (wobec 6,87% rok wcześniej).Na dziewiątej lokacie znajduje się Nissan z wynikiem 1 389 sprzedanych aut (wysoki wzrost o 315,87%, w listopadzie 214 sztuk, wzrost o 185,33%). Udział w rynku - 3,92%. Pierwszą dziesiątkę zamyka Intrall (1 260 sztuk, 19,49% spadku, w listopadzie 115 sztuk, spadek o 20,69%). Jego udział w rynku to 3,55%.Największe wskaźniki wzrostu wykazują marki sklasyfikowane na dalszych pozycjach: GAZ +661,4% (w sumie 434 sztuki), Mitsubishi +753,19% (401 sztuk) i Ssangyong +466,67% (34 sztuki). Największy spadek przypadł w udziale FSO (-74,53%, 54 sztuki
Komentarze opinie