W dniach 22-23 listopada odbyła się misja polskich dostawców motoryzacyjnych, którzy odwiedzili fabrykę Skoda Auto w Mlada Boleslav. Spotkanie doszło do skutku dzięki rozmowom, jakie od sierpnia prowadziła Polska Izba Motoryzacji (PIM) z działem zakupów czeskiej spółki. Skoda Auto jest największym producentem samochodów w nowych krajach członkowskich UE.
Wyjazd podzielony był na dwie części. Pierwszą była konferencja zorganizowana w Muzeum Skoda, w czasie której uczestnicy mogli uzyskać informacje o planach i strategii firmy wobec jej poddostawców. Przedstawiciele Skody zaprezentowali m.in. dane dotyczące zmian w strukturze poddostawców w ciągu ostatnich 12 lat. W 1993 r. Skoda miała około 140 dostawców, spośród których tylko 1% spełniał najwyższe normy i należał do kategorii A. W wyniku wysokich wymagań postawionych kooperantom przez koncern VW, struktura ta uległa w następnych latach zdecydowanej poprawie. Na koniec ubiegłego roku Skoda miała już około 1 060 poddostawców, w tym 63% kategorii A, 34% kategorii B oraz 3% kategorii C.
Przedstawiciele Skoda Auto zaprezentowali polskim przedsiębiorcom także zagadnienia związane ze strukturą działu zakupów LPT (Local Purchasing Team), wymogami stawianymi dostawcom, logistyką oraz internetową platformą poddostawców i zasadami jej funkcjonowania.
Po konferencji część firm spotkała się indywidualnie z przedstawicielami Skoda Auto. Wybrani poddostawcy mieli szansę zaprezentować swoją ofertę oraz odpowiedzieć na pytania przedstawicieli czeskiej strony.
Komentarze opinie