Reklama

Podsumowanie kampanii Pozory mylą, dowód nie

Gorzow PL
14/02/2013 10:09
Miasto Gorzów otrzymało od organizatora kampanii – Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego w Polsce – certyfikat za wkład w budowę społecznej koalicji sprzeciwu wobec sprzedaży alkoholu osobom nieletnim oraz za uczestnictwo w kampanii edukacyjnej „Pozory mylą, dowód nie" 2012. Zdaniem „Browarów Polskich" udział Miasta w ogólnopolskiej kampanii jest wyrazem świadomości problemu, jakim jest wczesna inicjacja alkoholowa młodych ludzi, a także gotowości do przeciwdziałania temu negatywnemu zjawisku.

Policyjne statystyki alarmują. W ramach działań profilaktycznych w 2011 roku policjanci służby prewencyjnej w całej Polsce ujawnili 15 285 nietrzeźwych małoletnich (źródło danych: www.pozorymyla.pl). Główny przekaz kampanii „Pozory mylą, dowód nie" kierowany był jednak do osób dorosłych, ponieważ to oni najczęściej są odpowiedzialni za to, że nieletni wchodzą w posiadanie alkoholu.

Miasto przystąpiło w sierpniu 2012 r. do IV edycji ogólnopolskiej kampanii „Pozory mylą, dowód nie", którego celem było przeciwdziałanie zjawisku sprzedaży alkoholu osobom nieletnim. Organizatorami przedsięwzięcia była Komenda Główna Policji oraz Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego „Browary Polskie". Akcją na terenie miasta Gorzowa Wlkp. koordynował Wydział Spraw Społecznych Urzędu Miasta, który od wielu lat aktywnie uczestniczy w ogólnopolskich kampaniach profilaktycznych.

W ramach zaplanowanych działań członkowie Miejskiej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Gorzowie Wlkp. odwiedzili 50 punktów sprzedaży napojów alkoholowych, przypomnieli o obowiązujących przepisach prawa w zakresie sprzedaży alkoholu osobom nieletnim oraz przekazali ulotki edukacyjne, instruujące, jak powinien zachować się sprzedawca, gdy ma wątpliwości co do wieku osoby chcącej kupić alkohol.

Ponadto Wydział Spraw społecznych przekazał materiały edukacyjne
do 15 gorzowskich szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych, w tym:
a) dla nauczycieli - 75 sztuk konspektów lekcji dla rodziców na temat „Młodzi
a alkohol";
b) dla rodziców – 3 495 sztuk informatorów na temat picia alkoholu przez osoby niepełnoletnie oraz kluczowej roli rodziny i wychowania w zapobieganiu temu zjawisku.
Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo eGorzow.pl




Reklama
Wróć do