Na rynku właśnie pojawia się nowatorski Podręcznik Marketingu Serwisowego dla branży motoryzacyjnej, autorstwa Macieja Matczaka z firmy Motomarketing.pl.
Obejmuje całość zagadnień związanych z komunikacją marketingową, budową lojalności klienta oraz jakością w serwisie. Zawarto w nim wiedzę i doświadczenia autora oraz praktyczne przykłady dotyczące marketingowej strony działalności warsztatów samochodowych różnego typu. Jest to jedyne tego typu know-how na rynku.
Podręcznik Marketingu Serwisowego przeznaczony jest dla dystrybutorów i producentów części zamiennych, opon, płynów eksploatacyjnych, akcesoriów itp., którzy współpracują z sieciami warsztatów i hurtowni. Jego adresatami są również producenci i dystrybutorzy samochodów (marki samochodowe) oraz sieci warsztatów. Z wiedzy zawartej w Podręczniku skorzystają:
- pracownicy odpowiedzialni za marketing produktów i usług, zatrudnieni u producenta bądź dystrybutora części samochodowych lub w sieci serwisów
- pracownicy zajmujący się rozwojem sieci dystrybucyjnej i serwisowej oraz jakością
- odpowiedzialni za programy lojalnościowe
- właściciele warsztatów autoryzowanych i niezależnych
- szefowie serwisów i managerowie obsługi posprzedażnej
- marketingowcy pracujący w hurtowniach obsługujących warsztaty.
Opracowanie to pozwala użytkownikom planować i prowadzić działania marketingowe skuteczniej niż do tej pory, oceniać akcje podejmowane przez konkurencję oraz lepiej zorganizować sprzedaż części zamiennych poprzez serwisy samochodowe.
Pełną swobodę korzystania z zakupionego Podręcznika umożliwia szeroka licencja. Można więc przekazać go swojej sieci serwisów, pozostawiając w oryginalnej formie lub dostosowując treść do potrzeb firmy. Możliwe jest również zamieszczanie informacji w nim zawartych, w wewnętrznych publikacjach przeznaczonych dla sieci serwisowej. Opracowanie nadaje się doskonale do planowania akcji promocyjnych oraz do przygotowania i prowadzenia szkoleń dla pracowników.
Podręcznik Marketingu Serwisowego szeroko opisuje następujące zagadnienia marketingowe:
- podstawy marketingu usług
- podstawowe strategie dla warsztatu samochodowego, segmentacja, różnicowanie i pozycjonowanie usług
- produkty dodatkowe w działalności serwisowej, gwarancje na usługi
- konstruowanie i prezentacja ceny usługi
- marketingowa jakość usług
- wprowadzenie do narzędzi komunikacji marketingowej
- metody marketingu bezpośredniego
- promocja sprzedaży, merchandising, sprzedaż osobista
- reklama usług serwisowych i działalności warsztatu
- elementy public relations
- marketing partnerski, programy lojalnościowe
- ludzie w usługach - marketing wewnętrzny.
Na nowej stronie internetowej firmy można zapoznać się z ofertą, jak również przeczytać artykuły dotyczące marketingu usług.
Komentarze opinie