Marka Renault nie ma zamiaru wprowadzać kolejnych zmian w nowym Twingo, tak aby podnieść notowania tego modelu w testach zderzeniowych Euro NCAP z czterech do pięciu gwiazdek, dorównując w ten sposób znakomitym osiągnięciom Fiata 500 na tym polu.
W niedawno ogłoszonych testach zderzeniowych Euro NCAP oba modele uzyskały następujące wyniki:
Fiat 500
Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 5 gwiazdek
Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 3 gwiazdki
Bezpieczeństwo pieszych: 2 gwiazdki
Renault Twingo
Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 4 gwiazdki
Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: brak oceny
Bezpieczeństwo pieszych: 2 gwiazdki
Kliknij, aby powiększyćLepsza ocena uzyskana przez Fiata 500 w dziedzinie bezpieczeństwa dorosłych pasażerów jest konsekwencją ambicji koncernu z Turynu, który chciał wprowadzić na rynek auto w jak największym stopniu chroniące osoby jadących autem. W przypadku Renault ważniejszą kwestią była natomiast chęć zaprojektowania przede wszystkim samochodu oferowanego klientom po przystępnej cenie (przy zadowalającym poziomie bezpieczeństwa biernego).
Dyrektor ds. marketingu Fiata we Francji dodaje, że wszystkie nowe samochody marki lansowane od roku 2005 uzyskały maksymalną notę pięciu gwiazdek Euro NCAP. Nowa 500-ka oferuje aż 7 poduszek powietrznych (przednie, boczne, kurtyny oraz poduszka kolanowa stanowią seryjne wyposażenie całej proponowanej gamy z wyjątkiem wersji Naked), a do tego dochodzi m.in. wyjątkowo wytrzymała stal, której zastosowanie pomaga jeszcze lepiej pochłaniać energię powstałą w wyniku zderzenia.
Kliknij, aby powiększyćNa podkreślenie zasługuje fakt, że wyjściowa cena Renault Twingo to 7 990 EUR, podczas gdy Fiat 500 jest znacznie droższy i kosztuje od 10 500 EUR, co jest po części konsekwencją większych nakładów w dziedzinie bezpieczeństwa biernego.
Poza rezultatami, które mierzą poziom ochrony dorosłych pasażerów, oba auta są ex aequo pod względem bezpieczeństwa pieszych potrąconych podczas zderzenia (po dwie gwiazdki).
Komentarze opinie