SEAT świętuje okrągłe 50-lecie od momentu uruchomienia produkcji licencyjnego modelu 600. Z punktu widzenia wpływu, jaki samochód ten wywarł na kulturę Hiszpanii, 600-kę można śmiało przyrównać do tak kultowych pojazdów jak Volkswagen Garbus, Citroen 2CV oraz Mini.
Kliknij, aby powiększyćW ciągu 16 lat fabrykę Zona Franca w Barcelonie opuściło w sumie ponad 790 tys. sztuk modelu Seat 600 w różnych wersjach. Ostatni egzemplarz został wyprodukowany w sierpniu 1973 roku. Wydarzenie to zostało odnotowane na pierwszej stronie ówczesnych dzienników, a dla Hiszpanów był to koniec pewnej epoki.
O wielkiej popularności autka marki SEAT świadczy chociażby fakt, że w 1971 r. 600-ka stanowiła statystycznie co czwarte auto wśród samochodów poruszających się po hiszpańskich drogach.
Kliknij, aby powiększyćSEAT (Sociedad Espaniola de Automobiles de Turismo) powstał 9 maja 1950 r. Założycielami spółki byli: Narodowy Instytut Przemysłu (51%), korporacja sześciu banków (42%) oraz FIAT (7%). To właśnie FIAT udzielił licencji na swój pierwszy opracowany po II wojnie światowej model, noszący oznaczenie 1400. Jego produkcja pod nazwą SEAT 1400 ruszyła 13 listopada 1953 r. W 1957 roku uruchomiono produkcję drugiego modelu licencyjnego, którym była właśnie słynna 600-ka.
Komentarze opinie