Opracowana przez Hondę nowa platforma, która debiutuje jako rozwiązanie oferowane wyłącznie w nowym Civicu na rynek europejski, będzie wykorzystana również w innych autach japońskiej marki. "Platforma ta ma przez sobą szerszą przyszłość - powiedział Christoph Rust, rzecznik Honda Europe ds. produktu. Jak wynika z nieoficjalnych informacji, rozwiązanie to znajdzie zastosowanie w nowej wersji Hondy CR-V oraz FR-V, jak również prawdopodobnie w zupełnie nowym modelu 4x4 klasy niższej średniej, który pojawi się jako produkt o zasięgu światowym w roku 2008.
Europejska wersja nowego Civica to hatchback, podczas gdy dla klientów w USA i Japonii przygotowano odmianę sedan. Jedną z najważniejszych różnic konstrukcyjnych jest umieszczenie zbiornika paliwa pod przednimi fotelami, a nie z tyłu. Dzięki temu auto oferuje większą przestrzeń bagażową mimo to, że w porównaniu ze starszą wersją Civica jest o 35 mm krótsze.
Plany Hondy zakładają roczną produkcję 100 tys. sztuk Civica w brytyjskich zakładach w Swindon. Na początku oferowana będzie odmiana pięciodrzwiowa, a potem dojdzie wersja trzydrzwiowa. Około 20 tys. samochodów w wersji sedan trafi również na rynek europejski z zakładów Hondy w Turcji. Auta oferować będą te same rozwiązania konstrukcyjne co Hondy sprzedawane w USA i Japonii.
W pierwszych miesiącach przyszłego roku rozpocznie się też w Europie sprzedaż produkowanego w Japonii Civica z napędem mieszanym. Jak powiedział przedstawiciel Honda Europe, w 2007 r. firma spodziewa się sprzedać łącznie około 120 tys. Civiców, z czego 40% będą to auta z silnikiem wysokoprężnym.
Komentarze opinie