Ze sprzedażą 2 743 aut firma Suzuki zajęła w 2005 r. 16-tą lokatę wśród najpopularniejszych marek samochodów osobowych w Polsce. W roku bieżącym jest to 15-ta pozycja.
Kliknij, aby powiększyćOczywiście, chcemy piąć się wyżej. Sądzę jednak, że w okresie 3 do 5 lat nie jest to możliwe. W tym roku planujemy sprzedaż do 4 tys. aut. Postawimy na wzrost świadomości marki Suzuki jako producenta samochodów osobowych. Musimy przełamać opinię, że Suzuki to wyłącznie dobre motocykle - powiedział Harumichi Uto, prezes Suzuki Motor Poland.
W październiku japońska marka wprowadzi produkowany na Węgrzech model SX4, będący nowatorskim połączeniem samochodu terenowego i osobowego - dodał Harumichi Uto.
Sposobem na poprawienie pozycji rynkowej ma też być reorganizacja sieci dealerskiej. Kiedy w 2003 r. pojawiłem się w Polsce, poziom naszej sieci był wysoce niezadowalający. Podjąłem wtedy decyzję o wymianie jej części. Sieć skurczyła się z 35 do 28 salonów. Warto podkreślić, że wśród nich pozostało tylko 8 dealerów z pierwotnej sieci. Do końca tego roku zamierzamy ponownie odbudować sieć 35 placówek - wyjaśnił prezes Suzuki Motor Poland.
Komentarze opinie