9 lutego Prezes i Dyrektor Generalny Carlos Ghosn ogłosił Plan Renault do roku 2009 - plan wzrostu, którego celem jest zdobycie przez Renault i utrzymanie pozycji najbardziej rentownego producenta samochodów seryjnych w Europie.
Firma Renault postawiła sobie trzy podstawowe cele:
- upozycjonowanie kolejnego modelu Laguny, który zostanie wprowadzony na rynek w 2007 roku w pierwszej trójce modeli w jego segmencie pod względem jakości produktu i obsługi;
- uzyskanie 6% marży zysku operacyjnego w 2009 roku;
- sprzedaż dodatkowych 800 tys. pojazdów w 2009 roku w stosunku do roku 2005.
Renault wprowadzi na rynek 26 nowych produktów, które jeszcze lepiej zaspokoją potrzeby i aspiracje klientów firmy. Plan zakłada przyspieszenie procesu wprowadzania pojazdów na rynek: oprócz dwóch samochodów wprowadzonych na rynek w roku 2006, Renault zamierza wprowadzać co roku średnio osiem modeli w okresie 2007-2009, co stanowi podwojenie liczby pojazdów wprowadzonych na rynek w latach 1998-2005. Połowa z tych samochodów poszerzy gamę modeli, a kampania produktowa będzie rozwijać się w czterech kierunkach:
- wzmocnienie filarów obecnej gamy rodziny Megane, Twingo, Kangoo i Master;
- rozwój oferty pojazdów luksusowych: wprowadzenie pięciu aut w ramach planu spowoduje podwojenie przez Renault wolumenu sprzedaży w tym segmencie;
- wejście do nowych segmentów, w których firma Renault dotychczas nie była obecna, takich jak segment samochodów sportowo-użytkowych (SUV), samochodów z napędem na cztery koła (4x4), samochodów z pogranicza tych klas (crossovers) oraz pojazdów niszowych.
- rozwój produktów wspierających wzrost firmy na rynkach pozaeuropejskich, na przykład program dla modelu Logan.
Oczekuje się, że sprzedaż Renault poza Europą wzrośnie z 27% łącznej sprzedaży grupy w 2005 roku do 37% w 2009 roku, co stanowi wzrost o 80%. Średni wiek produktów Renault sprzedawanych w Europie obniży się z 3,8 roku w 2005 roku do 2,2 roku w 2009 roku. Oczekuje się, że wzbogacenie oferty Renault spowoduje wzrost sprzedaży o kolejne 800 tys. egzemplarzy w 2009 roku w porównaniu do 2005 roku.
Kolejny model Laguny, który ma zostać wprowadzony w 2007 roku, znajdzie się w pierwszej trójce pojazdów tego segmentu pod względem jakości produktu i obsługi. Ulepszenia wprowadzone w tym produkcie zostaną zastosowane z taką samą dbałością w pozostałych produktach na całym świecie.
Produkty Renault należą obecnie do najbardziej ekonomicznych na świecie pod względem oszczędności paliwa i redukcji emisji dwutlenku węgla. Celem firmy jest osiągnięcie dalszych usprawnień w tym zakresie. Do roku 2008 Renault sprzeda milion samochodów emitujących mniej niż 140 gramów dwutlenku węgla na kilometr, z czego jedna trzecia będzie emitować poniżej 120 gramów.
Ponadto 50% silników benzynowych sprzedawanych w Europie w 2009 roku będzie mogło działać na mieszance benzyny i etanolu. Także do tego roku wszystkie silniki benzynowe będą działać na 30% paliwie diester (uzyskane z oleju roślinnego lub zwierzęcego).
W ramach Sojuszu, Renault opracuje pełen zakres alternatywnych technologii, takich jak pojazdy hybrydowe, pojazdy na ogniwa paliwowe i pojazdy elektryczne. Do zakończenia realizacji planu Renault przetestuje we Francji pojazdy wyposażone w ogniwa paliwowe, wykorzystując najnowocześniejsze technologie wypracowane przez Sojusz.
Jako lider na rynku europejskim w zakresie bezpieczeństwa, Renault będzie nadal wprowadzać innowacje na tym polu w celu umocnienia swojej pozycji.
Renault będzie zwiększać swoją konkurencyjność poprzez wdrożenie programu obniżenia kosztów, optymalizację inwestycji we wszystkich obszarach oraz korzyści z synergii uzyskanych z Nissanem w obrębie Sojuszu. Renault skoncentruje się na:
- obniżeniu kosztów zakupów o 14% w ciągu trzech lat;
- obniżeniu kosztów produkcji o 12% i podwyższeniu stopnia wykorzystania mocy produkcyjnych z 60% w 2005 roku do 75% w 2009 roku;
- obniżeniu kosztów logistycznych o 9%;
- obniżeniu kosztów ogólnego zarządu z 5,1% wartości obrotów do poniżej 4% do zakończenia realizacji planu oraz uzyskaniu przez wszystkie funkcje wspierające wyników na światowym poziomie, mierzonym przez niezależną światową firmę dokonującą porównań wyników spółek;
- obniżeniu łącznych kosztów dystrybucji na sztukę w Europie o 8%;
- zapewnieniu, aby koszty prac badawczych i rozwojowych oraz inwestycji na nowe pojazdy nie przekroczyły 11,5% wartości obrotów w okresie od 2006 do 2009 roku.
Firma wprowadza model wielofunkcyjnego, przekrojowego zarządzania skoncentrowanego na satysfakcji klienta i ukierunkowanego na osiąganie zysków poprzez zarządzanie regionalne, zglobalizowane funkcje, zarządzanie programami oraz 11 zespołów wielofunkcyjnych.
Komentarze opinie