Reklama

PIP zakończył kontrolę w urzędzie miasta

RMG Fm
16/08/2012 21:22
Czy w Urzędzie Miasta Gorzowa dochodziło do łamania praw pracowników? Państwowa Inspekcja Pracy zakończyła kontrolę w magistracie.

Z ustaleń inspektora wynika, że - w czasie wykonywanej kontroli - 8% pracowników nie miało aktualnych szkoleń BHP, a około 25% z nich miało zaległości urlopowe. Niektórzy z pracowników mieli ponad 20 dni niewykorzystanego urlopu z ubiegłego roku. Sekretarz miasta Jacek Jeremicz tłumaczy, że nikt nie zabraniał pracownikom korzystania z urlopu wypoczynkowego.

Prawo pracy stanowi, że urlop z poprzedniego roku należy wykorzystać do końca września. - Kontrola wskazała stan, jaki był w magistracie na koniec lipca. Przed pracownikami jeszcze dwa miesiące, by wykorzystać zaległy urlop - dodaje Lidia Matys, dyrektor wydziału organizacyjnego Urzędu Miasta.

Inspektor sprawdzał także konflikt, do jakiego miało dojść między pracownikami jednego z wydziałów - potwierdza Zdzisław Klim, zastępca okręgowego inspektora pracy w Zielonej Górze.

- Wiem tylko o jednym konflikcie między pracownikami magistratu. Sytuacja ta została już jednak rozwiązana - mówi Jeremicz.

Sekretarz dodaje także, że wszelkie niedociągnięcia związane z zaległymi szkoleniami BHP zostały już uregulowane.

Wnioski pokontrolne powinniśmy poznać w ciągu najbliższych dwóch tygodni.
Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo eGorzow.pl




Reklama
Wróć do