Reklama

PIM broni sprzedawców aut

15/02/2005 11:33
Za nieprawidłowości we wzorach umów zawieranych podczas kupna nowych samochodów nie można obciążać odpowiedzialnością wyłącznie sprzedawców aut - uważa Polska Izba Motoryzacji (PIM), która nie zgadza się z wnioskami zawartymi w niedawno opublikowanym raporcie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKIK). UOKIK stwierdził, że zapisy w umowach ograniczają odpowiedzialność sprzedawcy wobec klienta.

Dokumenty związane ze sprzedażą samochodów w zdecydowanej większości przypadków przygotowywane są centralnie przez importera lub producenta aut, a następnie rozsyłane są jako standard obowiązujący w danej sieci stacji dealerskich. Dealerzy nie mają na nie zazwyczaj żadnego wpływu - tłumaczy PIM w komunikacie. Ponadto UOKIK wskazał na nieprawidłowości związane z możliwością zmiany ceny przez sprzedawcę już po zawarciu umowy, bez przyznania konsumentowi prawa do odstąpienia od niej. PIM wyjaśnia, że postanowienia te wynikają wprost z umów zawieranych przez importera samochodów z dealerami, które niestety zawierają liczne tzw. klauzule niedozwolone. Zapisy niekorzystne dla dealerów w konsekwencji znajdują swoje odbicie w umowach z klientami.

PIM wzywa UOKIK do pilnego zajęcia się tą sprawą, która w konsekwencji prowadzi do niezgodności z prawem zapisów w umowach z klientem końcowym i szkodzi wszystkim słabszym uczestnikom rynku dystrybucji samochodów, tj. tak sprzedawcom samochodów, jak i ich klientom - uważa PIM.
Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo eGorzow.pl




Reklama
Wróć do