Specjaliści od elektroniki w Helli opracowali pierwszy na świecie objętościowy czujnik deszczowy, umożliwiający jego dosłownie niewidoczne zintegrowanie w szybie przedniej. Ponieważ czujnik ten po raz pierwszy łączy w sobie funkcje czujników deszczu, słońca, wilgotności i oświetlenia, może zastąpić do trzech oddzielnych czujników. Antenowa struktura tego czujnika, całkowicie zintegrowana w przedniej szybie, jest niemal niewidoczna. W przyszłości pozwoli to wykorzystywać do wykrywania deszczu te przestrzenie szyby przedniej lub tylnej, które dotąd nie nadawały się do tych celów. Szczególnie w przypadku systemów wycieraczek przeciwbieżnych ("motylowych") oraz panoramicznych szyb czujnik ten wykazuje swą największą zaletę: można go umieścić w obszarze oczyszczanym przez wycieraczki bez ograniczania widoczności kierowcy.
W tej koncepcji czujnika powierzchnia sensoryczna oraz jednostka kontrolna są rozdzielone. Ułatwia to rozwiązanie problemów designerskich i integracyjnych związanych z czujnikiem deszczu w samochodzie. Powierzchnia sensoryczna czujnika składa się z objętościomierza, którego pojemność zmienia się w zależności od stopnia wilgotności szyby. Jeśli kropla wody spadnie na szybę, elektryczny obwód oscylacyjny obejmujący antenę zostaje rozstrojony. Wynikowe zmiany sygnału odpowiadają stopniowi wilgotności szyby i sterują intensywnością pracy wycieraczek. Modularna budowa jednostki sterującej, która obejmuje inteligentny system oceny systemu objętościowego czujnika deszczu, pozwala na zintegrowanie dodatkowych funkcji sensoryki światła, nasłonecznienia i zaparowania w tani sposób. Zespół anteny i jednostki sterującej są nieczułe na tolerancje montażowe, co pozwala na produkcję w ramach standardowych procesów w sposób tani i przy zachowaniu najwyższej jakości. Poza oszczędnością związaną ze zintegrowaniem czterech czujników w jednym urządzeniu, wytwórca samochodu otrzymuje możliwość dalszego obniżenia kosztów montażu, jako że cztery procesy montażowe redukuje się do jednego.
Komentarze opinie