Rosnąca popularność w Brazylii aut wyposażonych w silniki wykonane w technologii flex-fuel, dzięki czemu auto może być zasilane benzyną i bioetanolem, skłoniła markę Citroen do opracowana modelu C3 Flex, który oferuje 16-zaworową jednostkę 1.6 zaprojektowaną przez koncern PSA Peugeot Citroen oraz Boscha. Ten sam silnik od maja ubiegłego roku występuje w produkowanych również w Brazylii Peugeot 206. W zależności od rodzaju stosowanego paliwa moc silnika C3 Flex wynosi od 110 do 113 KM.
Po wprowadzeniu do sprzedaży nowej wersji, Citroen nie będzie już oferował w Brazylii C3 z silnikiem benzynowym 1.6, który będzie z kolei zarezerwowany wyłącznie dla klientów na rynkach eksportowych. W przyszłym roku technologia flex-fuel dostępna będzie także w ofercie produkowanego lokalnie Citroena Picasso oraz wytwarzanego w Argentynie, a sprzedawanego w Brazylii, Peugeot 307 hatchback.
Citroen jest siódmym producentem, który obecny jest w segmencie aut z silnikami typu flex-fuel. Inni gracze to Volkswagen, GM, Fiat, Ford, Renault oraz Peugeot. Do tego grona dołączą niedługo firmy japońskie. Honda już opracowała taką jednostkę, która w 2006 r. oferowana będzie w produkowanym w Brazylii modelu Fit/Jazz, a w 2007 r. prace nad technologią flex-fuel chce zakończyć Toyota.
Komentarze opinie