Reklama

Pierwsze godziny działania WCPR

wojewodalubuski.pl
16/10/2013 09:42
Ponad 70 odebranych zgłoszeń, 6 operatorów odbierających telefony i pełne wsparcie obsługi technicznej. Pierwsze godziny działania Wojewódzkiego Centrum Powiadamiania Ratunkowego przebiegły spokojnie i zgodnie z założeniami.

Kilka minut po godzinie 11.00, 15 października br. uruchomiono Wojewódzkie Centrum Powiadamiania Ratunkowego przy LUW. Od tego czasu wszystkie zgłoszenie spod numeru 112 z terenu Gorzowa Wlkp. i powiatu gorzowskiego odbierane są przez operatorów, pracujących na III pietrze Urzędu Wojewódzkiego.

Z danych, zebranych po 3 godzinach pracy WCPR wynika, że spośród ponad 70 zgłoszeń, 40 % to były próby nawiązania kontaktu, sprawdzenia łączności z operatorami Centrum. Kolejne 20% to konkretne zgłoszenia z prośbą o pomoc, pozostała część połączeń to fałszywe alarmy i głuche telefony

Pierwszy dzień pracy Centrum to próba dla operatorów i całego systemu – powiedział dyrektor Wydziału Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego LUW Jarosław Śliwiński. - Operatorzy sprawdzają się w działaniu: czy potrafią odpowiednio zareagować na zagrożenie, czy radzą sobie ze stresem i emocjami, czy przekierowywane rozmowy trafiają do właściwych dyspozytorów (policja, straż pożarna, pogotowie) – zauważa syrektor Śliwiński.

Doświadczenia pozostałych, działających już na terenie kraju Centrów Powiadamiania Ratunkowego pokazują, że dzięki pracy operatorów numeru 112 udaje się zweryfikować fałszywe alarmy i zatrzymać je na poziomie CPR. A to oznacza, że oszczędność czasu i zaangażowania funkcjonariuszy policji, straży czy pogotowia ratunkowego.
Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo eGorzow.pl




Reklama
Wróć do