Ponad 70 odebranych zgłoszeń, 6 operatorów odbierających telefony i pełne wsparcie obsługi technicznej. Pierwsze godziny działania Wojewódzkiego Centrum Powiadamiania Ratunkowego przebiegły spokojnie i zgodnie z założeniami.
Kilka minut po godzinie 11.00, 15 października br. uruchomiono Wojewódzkie Centrum Powiadamiania Ratunkowego przy LUW. Od tego czasu wszystkie zgłoszenie spod numeru 112 z terenu Gorzowa Wlkp. i powiatu gorzowskiego odbierane są przez operatorów, pracujących na III pietrze Urzędu Wojewódzkiego.
Z danych, zebranych po 3 godzinach pracy WCPR wynika, że spośród ponad 70 zgłoszeń, 40 % to były próby nawiązania kontaktu, sprawdzenia łączności z operatorami Centrum. Kolejne 20% to konkretne zgłoszenia z prośbą o pomoc, pozostała część połączeń to fałszywe alarmy i głuche telefony
Pierwszy dzień pracy Centrum to próba dla operatorów i całego systemu – powiedział dyrektor Wydziału Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego LUW Jarosław Śliwiński. - Operatorzy sprawdzają się w działaniu: czy potrafią odpowiednio zareagować na zagrożenie, czy radzą sobie ze stresem i emocjami, czy przekierowywane rozmowy trafiają do właściwych dyspozytorów (policja, straż pożarna, pogotowie) – zauważa syrektor Śliwiński.
Doświadczenia pozostałych, działających już na terenie kraju Centrów Powiadamiania Ratunkowego pokazują, że dzięki pracy operatorów numeru 112 udaje się zweryfikować fałszywe alarmy i zatrzymać je na poziomie CPR. A to oznacza, że oszczędność czasu i zaangażowania funkcjonariuszy policji, straży czy pogotowia ratunkowego.
Komentarze opinie