Reklama

Pierwsza prezentacja Hondy Legend w europejskiej specyfikacji

12/02/2006 12:08
W Genewie zaprezentowana zostanie Honda Legend w europejskiej specyfikacji, łącząca w sobie wyjątkowy luksus z pionierskimi technologiami.
W pełni aluminiowy, 3.5-litrowy, 24-zaworowy silnik VTEC V6 o mocy 295 KM przy 6000 obr./min., osiąga 353Nm maksymalnego momentu obrotowego przy 5000 obr./min, co zapewnia osiągi godne tej klasy auta przy niskiej emisji spalin. Wnętrze flagowego auta Hondy jest zarówno luksusowe jak i sportowe, a to dzięki wszechobecnej skórze i drewnianym inkrustacjom.

W Hondzie Legend znajduje się również szereg systemów podnoszących bezpieczeństwo jazdy. W standardowym wyposażeniu wszystkich modeli jest system Super Handling All-Wheel-Drive (system napędu wszystkich kół – w skrócie SH-AWD), będący uzupełnieniem systemu kontroli stabilności jazdy (Vehicle Stability Assist). SH-AWD to jednak więcej niż konwencjonalny system napędu czterech kół. Za pośrednictwem dwóch elektromagnetycznych sprzęgieł w tylnej osi, system odpowiednio rozdziela bowiem moment napędowy również pomiędzy lewe i prawe koła.

Podczas przyspieszania w zakręcie, SH-AWD przenosi większy moment napędowy na tylne zewnętrzne koło, co pomaga autu w pokonaniu zakrętu szybko i bezpiecznie. Gdy samochód hamuje w zakręcie, system odpowiednio rozkłada moment napędowy na poszczególne koła, zapobiegając nadsterowności. Rezultatem działania systemu jest niezwykle neutralne prowadzenie jak i ponadprzeciętna stabilność pojazdu.

W wyposażeniu standardowym znajdują się również dwustopniowe, przednie poduszki powietrzne; boczne poduszki powietrzne i poduszki kurtynowe; system audio Bose; system aktywnej redukcji szumów ActivePilot, który neutralizuje hałasy dobiegające z zewnątrz wysyłając z systemu audio sygnał o przeciwnej amplitudzie; system Active Front Lighting (AFS), aktywnie sterujący reflektorami oświetlającymi drogę; keyless entry (auto bez kluczyka); system nawigacji satelitarnej z funkcją rozpoznawania mowy i systemem RDS-TMS, pomagającym kierowcy ominąć korki oraz tylna kamera ułatwiająca parkowanie.

W zakresie ochrony pieszych, Hondę Legend standardowo wyposażono w „odskakującą” przednią maskę, pierwsze tego typu rozwiązanie na rynku. W przeciągu milisekund następuje aktywacja systemu poprzez pirotechniczne urządzenie, co pozwala na większą ochronę pieszego w przypadku zderzenia.

System Adaptive Cruise Control (ACC) oferowany jest w opcji. System wykorzystuje informacje dostarczane przez zamontowany z przodu samochodu radar, który oblicza odległość od poprzedzającego samochodu i na tej podstawie utrzymuje właściwą prędkość i dystans pomiędzy autami.

System ACC uzupełnia Collision Mitigation Brake System (CMBS), który przewiduje potencjalną możliwość kolizji i przeciwdziała skutkom zderzenia, aktywując system ostrzegania kierowcy, uruchamiając hamulce i - poprzez napinacze (E-Pretensioners) - przygotowuje pasy bezpieczeństwa do zderzenia.

Ponadto, wersje z kierownicą po lewej stronie mogą być wyposażone w Lane Keeping Assist System (LKAS), urządzenie znane z modelu Accord. System wykorzystuje kamerę zamontowaną w górnej części przedniej szyby do identyfikacji pasa jezdni, po którym porusza się pojazd i nie pozwala samochodowi na zboczenie z obranego toru jazdy wysyłając odpowiednie sygnały do układu kierowniczego.

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo eGorzow.pl




Reklama
Wróć do