W Genewie zaprezentowana zostanie Honda Legend w europejskiej specyfikacji, łącząca w sobie wyjątkowy luksus z pionierskimi technologiami.
W pełni aluminiowy, 3.5-litrowy, 24-zaworowy silnik VTEC V6 o mocy 295 KM przy 6000 obr./min., osiąga 353Nm maksymalnego momentu obrotowego przy 5000 obr./min, co zapewnia osiągi godne tej klasy auta przy niskiej emisji spalin. Wnętrze flagowego auta Hondy jest zarówno luksusowe jak i sportowe, a to dzięki wszechobecnej skórze i drewnianym inkrustacjom.
W Hondzie Legend znajduje się również szereg systemów podnoszących bezpieczeństwo jazdy. W standardowym wyposażeniu wszystkich modeli jest system Super Handling All-Wheel-Drive (system napędu wszystkich kół w skrócie SH-AWD), będący uzupełnieniem systemu kontroli stabilności jazdy (Vehicle Stability Assist). SH-AWD to jednak więcej niż konwencjonalny system napędu czterech kół. Za pośrednictwem dwóch elektromagnetycznych sprzęgieł w tylnej osi, system odpowiednio rozdziela bowiem moment napędowy również pomiędzy lewe i prawe koła.
Podczas przyspieszania w zakręcie, SH-AWD przenosi większy moment napędowy na tylne zewnętrzne koło, co pomaga autu w pokonaniu zakrętu szybko i bezpiecznie. Gdy samochód hamuje w zakręcie, system odpowiednio rozkłada moment napędowy na poszczególne koła, zapobiegając nadsterowności. Rezultatem działania systemu jest niezwykle neutralne prowadzenie jak i ponadprzeciętna stabilność pojazdu.
W wyposażeniu standardowym znajdują się również dwustopniowe, przednie poduszki powietrzne; boczne poduszki powietrzne i poduszki kurtynowe; system audio Bose; system aktywnej redukcji szumów ActivePilot, który neutralizuje hałasy dobiegające z zewnątrz wysyłając z systemu audio sygnał o przeciwnej amplitudzie; system Active Front Lighting (AFS), aktywnie sterujący reflektorami oświetlającymi drogę; keyless entry (auto bez kluczyka); system nawigacji satelitarnej z funkcją rozpoznawania mowy i systemem RDS-TMS, pomagającym kierowcy ominąć korki oraz tylna kamera ułatwiająca parkowanie.
W zakresie ochrony pieszych, Hondę Legend standardowo wyposażono w odskakującą przednią maskę, pierwsze tego typu rozwiązanie na rynku. W przeciągu milisekund następuje aktywacja systemu poprzez pirotechniczne urządzenie, co pozwala na większą ochronę pieszego w przypadku zderzenia.
System Adaptive Cruise Control (ACC) oferowany jest w opcji. System wykorzystuje informacje dostarczane przez zamontowany z przodu samochodu radar, który oblicza odległość od poprzedzającego samochodu i na tej podstawie utrzymuje właściwą prędkość i dystans pomiędzy autami.
System ACC uzupełnia Collision Mitigation Brake System (CMBS), który przewiduje potencjalną możliwość kolizji i przeciwdziała skutkom zderzenia, aktywując system ostrzegania kierowcy, uruchamiając hamulce i - poprzez napinacze (E-Pretensioners) - przygotowuje pasy bezpieczeństwa do zderzenia.
Ponadto, wersje z kierownicą po lewej stronie mogą być wyposażone w Lane Keeping Assist System (LKAS), urządzenie znane z modelu Accord. System wykorzystuje kamerę zamontowaną w górnej części przedniej szyby do identyfikacji pasa jezdni, po którym porusza się pojazd i nie pozwala samochodowi na zboczenie z obranego toru jazdy wysyłając odpowiednie sygnały do układu kierowniczego.
Komentarze opinie