Wojewoda występuje do Ministerstwa Zdrowia o kolejne środki na spłatę zobowiązań zlikwidowanych Samodzielnych Publicznych Zakładów Opieki Zdrowotnej. Długi, jakie zostały zaciągnięte przez niefunkcjonujące już szpitale, ciążą dziś na samorządach.
W sumie w ramach realizacji Programu wieloletniego pn. „Wsparcie jednostek samorządu terytorialnego w działaniach stabilizujących system ochrony zdrowia” zespół pod przewodnictwem Jana Świrepo zaopiniował wnioski na kwotę prawie 60 mln zł. Podczas ostatniego posiedzenia pozytywnie zweryfikowano dokumenty z powiatu strzelecko-drezdeneckiego na niespełna 15,3 mln zł oraz żarskiego, którego zobowiązania sięgają niemal 28 mln zł.
Dodajmy, że na wniosek Wojewody, w ramach Programu środki w wysokości 2,8 mln zł jako pierwszy uzyskał Powiat Żagań. Pieniądze przeznaczone były na spłatę zobowiązań dotyczących zlikwidowanego w 2002 r. SP ZOZ w Szprotawie. W kwietniu zaś Wojewoda Lubuski przesłał do Ministerstwa Zdrowia dokumentację Powiatu Krośnieńskiego z propozycją zawarcia umowy o przekazanie dotacji na kwotę prawie 12 mln zł.
W najbliższym czasie można się spodziewać złożenia wniosku przez Powiat Żagański. Ponadto w Banku Gospodarstwa Krajowego w trakcie opiniowania są dokumenty złożone przez: Urząd Marszałkowski (dot. Szpitala w Torzymiu), Powiat Słubicki (dot. SP ZOZ w Słubicach) oraz Powiat Gorzowski (dot. SP ZOZ w Kostrzynie będącego w likwidacji). Uzyskanie pozytywnej oceny Banku Gospodarstwa Krajowego jest warunkiem uczestnictwa w Programie.
Pieniądze z programu pod nazwą „Wsparcie jednostek samorządu terytorialnego w dziedzinach stabilizujących system ochrony zdrowia” są szansą na zmniejszenie zobowiązań zaciągniętych przez zlikwidowane zakłady opieki zdrowotnej, które obciążają jednostki samorządowe.
Komentarze opinie