Wyczekiwanego z dużym zainteresowaniem Peugeota 308 można zamawiać w niemieckich salonach dealerskich od 15 września. Cena auta w wersji podstawowej to 14 950 EUR, a więc o 300 EUR mniej niż w przypadku poprzednika. W Wielkiej Brytanii 308-ka kosztuje w przedziale od 11 995 do 20 045 funtów.
Kliknij, aby powiększyćOferta 308-ki obejmuje sześć silników, w tym trzy benzynowe, wyprodukowane we współpracy z BMW Group i trzy dieslowskie, z których jeden osiąga średni poziom emisji 120 g CO2 na kilometr w cyklu mieszanym.
Oprócz nowoczesnych silników, projektanci 308-ki zastosowali nowe skrzynie biegów, mając cały czas na uwadze dobro środowiska naturalnego. W ten sposób 308-ka została wyposażona w sterowaną ręcznie skrzynię biegów, elektrohydrauliczny układ kierowniczy oraz najnowsze opony Michelin Energy Saver, które przyczyniają się do zmniejszenia zużycia paliwa oraz emisji spalin. Ponadto, zastosowanie dyrektywy europejskiej w zakresie postępowania z pojazdami niezdatnymi do użytku wymusiło zastosowanie tworzyw umożliwiających 99% recykling 308-ki.
Kliknij, aby powiększyćProjekt T7 zmobilizował całą uwagę i kreatywną energię inżynierów i stylistów, którzy dążyli do stworzenia samochodu o jak najlepszej jakości. 308-ka zaprojektowana w Centrum Stylu Peugeot, dzięki swoim eleganckim i rasowym liniom, wywołuje wrażenie dynamiki i wydajności, podczas gdy kształt i użyte do wykonania kabiny tworzywa cieszą oko użytkowników pojazdu. Sam styl, który wzbudza emocje i stanowi bodziec do dokonania zakupu, wyszedł poza funkcję estetyczną, w celu podkreślenia jakości pojazdu.
Jakość również zajęła centralne miejsce w procesie produkcji 308-ki poprzez zaplanowanie wprowadzenia pojazdu na rynek w dwóch fazach. Jako pierwsza pojawi się zatem wersja pięciodrzwiowa z możliwością wyboru jednego z czterech silników, a następnie wersja trzydrzwiowa z pozostałymi silnikami.
Kliknij, aby powiększyć308-ka nie tylko przejęła cechy przestronności, jasności, przyjemności prowadzenia, które przyczyniły się do sukcesu 307-ki, lecz rozwinęła je w najlepszy możliwy sposób. W ten sposób pojazd oferuje przestrzeń o długości 4,276 m, co stanowi wzorzec w tym segmencie. Jasność wnętrza poprawia dodatkowo szklany dach panoramiczny; dzięki powierzchni przeszklonej wynoszącej 4,86 m2, pięciodrzwiowy hatchback oferuje wszystkim pasażerom maksymalny poziom oświetlenia wnętrza. Ponadto, wiedza Peugeot w zakresie zawieszenia zaowocowała zastosowaniem rozwiązań, które sprawiają, iż 308-ka łatwo się prowadzi, zapewniając równocześnie komfort i pewność panowania nad pojazdem.
Oprócz wzorcowych zdolności jezdnych, model 308 zapewnia pierwszorzędne bezpieczeństwo. Spośród zastosowanych technologii, warto wymienić Alert Niezamierzonego Przekroczenia Linii (AFIL), z kategorii bezpieczeństwa I stopnia, poduszki powietrzne, których może być maksymalnie dziewięć, w ramach zabezpieczeń II stopnia oraz usługa Peugeot Urgence (połączenie alarmowe) powiązana z systemem telematyki RT4, który jest elementem bezpieczeństwa III stopnia.
Komentarze opinie