W nowym hatchbacku 308, który pojawi się w segmencie średnich samochodów, Peugeot połączył elementy mogące urzec bardzo zróżnicowaną klientelę. Jego dość wysokie nadwozie zapewnia wygodę, dobrą widoczność oraz jasność wewnątrz pojazdu. Wyrazisty styl, wysoka jakość, wydajne i przyjazne dla środowiska silniki oraz oczywiście optymalne bezpieczeństwo - aż tyle elementów wyposażenia 308-ki przyczynia się do realizacji jego ambicji.
Kliknij, aby powiększyćOrganizacja Euro NCAP przyznała modelowi 5 gwiazdek w testach ochrony dorosłych pasażerów pojazdu, 4 gwiazdki w testach ochrony dzieci będących pasażerami pojazdu oraz 3 gwiazdki w testach ochrony pieszych.
Powyższe osiągnięcia są wynikiem zarówno wytrzymałej konstrukcji nadwozia, które zostało zaprojektowane w taki sposób, aby jak najlepiej pochłonąć i rozproszyć siłę uderzeń czołowych i bocznych jak też elementów bezpieczeństwa (poduszek powietrznych, pasów bezpieczeństwa, siedzeń), które zapewniają pasażerom maksymalne bezpieczeństwo i utrzymują ich na siedzeniach.
W celu osiągnięcia powyższych rezultatów, 308-ka została wyposażona przede wszystkim w potrójny pas rozproszenia energii z przodu - pas dolny stanowi rozdwojenie dla klasycznego pasa górnego (rozwiązanie wywodzące się z modelu 407), natomiast nad przednimi nadkolami znajduje się trzecia płaszczyzna, umożliwiająca optymalne rozłożenie siły. Zatem w przypadku zderzenia czołowego energia zostanie rozłożona w proporcji 3/5 na pas główny, w 1/5 na dolne wzmocnienie (pas dolny) i w 1/5 na trzecie wzmocnienie.
Kliknij, aby powiększyćW celu lepszej ochrony pasażerów podczas uderzenia bocznego, środkowy słupek został zaprojektowany w tzw. technologii wielowarstwowej. W istocie został on utworzony z trzywarstwowej blachy, w tym dwóch warstw blach typu THLE. Natomiast drzwi zostały wyposażone w aluminiowe wzmocnienia boczne oraz elementy usztywniające. Ponadto na poziomie progu bagażnika umieszczono belkę ze stopu aluminium, która pochłania siłę uderzenia i zmniejsza jego oddziaływanie na nadwozie.
Uzupełnieniem dla parametrów konstrukcyjnych są liczne elementy, które pozwalają chronić i utrzymać na siedzeniu ciało pasażera:
- do 9 poduszek powietrznych: poduszki przednie, przednie boczne dla ochrony klatki piersiowej i miednicy, poduszka w kolumnie kierowniczej chroniąca dolne kończyny kierowcy, kurtyny powietrzne dla ochrony głów pasażerów siedzących z przodu i z tyłu, poduszki boczne tylne;
- zagłówki przednie w kształcie portfela, które optymalizują kontakt z głową pasażera w przypadku zderzenia i wraz z siedzeniami są zaprojektowane w sposób umożliwiający ograniczenie skutków uderzenia tylnego (whiplash);
- system uniemożliwiający nurkowanie tyłu spod pasów; pozwala on utrzymać siedzisko na swoim miejscu i uniemożliwia jego oderwanie od podłogi
- pasy bezpieczeństwa z kontrolą zapięcia i odpięcia.
Kliknij, aby powiększyćDla umożliwienia montażu fotelików dziecięcych, 308-ka została zaprojektowana z trzema miejscami mocowania ISOFIX (3 - punktowe) - jedno na przednim fotelu pasażera i dwa na tylnych bocznych miejscach.
Ten typ bezpieczeństwa pasywnego (lub biernego) stanowi uzupełnienie wzorcowego bezpieczeństwa I stopnia. W istocie, sztywność nadwozia, przyczepność oraz elektroniczne systemy wspomagania nadają 308-ce doskonałe właściwości jezdne. Peugeot 308 może być dodatkowo wyposażony w: system alarmu niezamierzonego przekroczenia linii (AFIL) oraz dwufunkcyjne ksenonowe reflektory kierunkowe - aż tyle elementów ułatwiających prowadzenie pojazdu i kontrolę nad nim.
Wreszcie, dostępna w wielu krajach Europy usługa Peugeot Urgence, powiązana z systemem telematyki RT4 zapewnia bezpieczeństwo III stopnia podczas wypadku, poprzez ręczne lub automatyczne wskazanie lokalizacji pojazdu oraz uruchomienie alarmu wzywającego właściwe służby bezpieczeństwa.
Komentarze opinie