Reklama

Peugeot 308 nie zawodzi

04/09/2007 21:30
W nowym hatchbacku 308, który pojawi się w segmencie średnich samochodów, Peugeot połączył elementy mogące urzec bardzo zróżnicowaną klientelę. Jego dość wysokie nadwozie zapewnia wygodę, dobrą widoczność oraz jasność wewnątrz pojazdu. Wyrazisty styl, wysoka jakość, wydajne i przyjazne dla środowiska silniki oraz oczywiście optymalne bezpieczeństwo - aż tyle elementów wyposażenia 308-ki przyczynia się do realizacji jego ambicji.
Kliknij, aby powiększyćOrganizacja Euro NCAP przyznała modelowi 5 gwiazdek w testach ochrony dorosłych pasażerów pojazdu, 4 gwiazdki w testach ochrony dzieci będących pasażerami pojazdu oraz 3 gwiazdki w testach ochrony pieszych.

Powyższe osiągnięcia są wynikiem zarówno wytrzymałej konstrukcji nadwozia, które zostało zaprojektowane w taki sposób, aby jak najlepiej pochłonąć i rozproszyć siłę uderzeń czołowych i bocznych jak też elementów bezpieczeństwa (poduszek powietrznych, pasów bezpieczeństwa, siedzeń), które zapewniają pasażerom maksymalne bezpieczeństwo i utrzymują ich na siedzeniach.

W celu osiągnięcia powyższych rezultatów, 308-ka została wyposażona przede wszystkim w potrójny pas rozproszenia energii z przodu - pas dolny stanowi rozdwojenie dla klasycznego pasa górnego (rozwiązanie wywodzące się z modelu 407), natomiast nad przednimi nadkolami znajduje się trzecia płaszczyzna, umożliwiająca optymalne rozłożenie siły. Zatem w przypadku zderzenia czołowego energia zostanie rozłożona w proporcji 3/5 na pas główny, w 1/5 na dolne wzmocnienie (pas dolny) i w 1/5 na trzecie wzmocnienie.

Kliknij, aby powiększyćW celu lepszej ochrony pasażerów podczas uderzenia bocznego, środkowy słupek został zaprojektowany w tzw. technologii wielowarstwowej. W istocie został on utworzony z trzywarstwowej blachy, w tym dwóch warstw blach typu THLE. Natomiast drzwi zostały wyposażone w aluminiowe wzmocnienia boczne oraz elementy usztywniające. Ponadto na poziomie progu bagażnika umieszczono belkę ze stopu aluminium, która pochłania siłę uderzenia i zmniejsza jego oddziaływanie na nadwozie.

Uzupełnieniem dla parametrów konstrukcyjnych są liczne elementy, które pozwalają chronić i utrzymać na siedzeniu ciało pasażera:
- do 9 poduszek powietrznych: poduszki przednie, przednie boczne dla ochrony klatki piersiowej i miednicy, poduszka w kolumnie kierowniczej chroniąca dolne kończyny kierowcy, kurtyny powietrzne dla ochrony głów pasażerów siedzących z przodu i z tyłu, poduszki boczne tylne;
- zagłówki przednie w kształcie „portfela”, które optymalizują kontakt z głową pasażera w przypadku zderzenia i wraz z siedzeniami są zaprojektowane w sposób umożliwiający ograniczenie skutków uderzenia tylnego („whiplash”);
- system uniemożliwiający „nurkowanie” tyłu spod pasów; pozwala on utrzymać siedzisko na swoim miejscu i uniemożliwia jego oderwanie od podłogi
- pasy bezpieczeństwa z kontrolą zapięcia i odpięcia.

Kliknij, aby powiększyćDla umożliwienia montażu fotelików dziecięcych, 308-ka została zaprojektowana z trzema miejscami mocowania ISOFIX (3 - punktowe) - jedno na przednim fotelu pasażera i dwa na tylnych bocznych miejscach.

Ten typ bezpieczeństwa pasywnego (lub biernego) stanowi uzupełnienie wzorcowego bezpieczeństwa I stopnia. W istocie, sztywność nadwozia, przyczepność oraz elektroniczne systemy wspomagania nadają 308-ce doskonałe właściwości jezdne. Peugeot 308 może być dodatkowo wyposażony w: system alarmu niezamierzonego przekroczenia linii (AFIL) oraz dwufunkcyjne ksenonowe reflektory kierunkowe - aż tyle elementów ułatwiających prowadzenie pojazdu i kontrolę nad nim.

Wreszcie, dostępna w wielu krajach Europy usługa Peugeot Urgence, powiązana z systemem telematyki RT4 zapewnia bezpieczeństwo III stopnia podczas wypadku, poprzez ręczne lub automatyczne wskazanie lokalizacji pojazdu oraz uruchomienie alarmu wzywającego właściwe służby bezpieczeństwa.
Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo eGorzow.pl




Reklama
Wróć do