Wielkimi krokami zbliża się rozpoczęcie międzynarodowego salonu motoryzacyjnego we Frankfurcie (13-23 września). Jedną z atrakcji będzie długo oczekiwany Peugeot 308. Co wiemy już o tym modelu?
Kliknij, aby powiększyćProducent zapowiada, że Peugeot 308 będzie zdecydowanie czymś więcej niż tylko odmłodzoną 307-ką. Jak podkreśla Keith Ryder, brytyjski dyrektor ds. designu w Peugeot, chęć zagwarantowania wysokiego poziomu jakości postrzeganej było "obsesją" podczas prac nad tym modelem. Jako pierwszy model Peugeot reprezentujący najnowszą generację pojazdów francuskiej marki oznaczanych cyfrą "8", 308-ka rywalizować będzie m.in. z Volkswagenem Golfem, Fordem Focusem oraz Oplem Astrą. Samochód ma gwarantować wzorowe bezpieczeństwo, w czym ma mu pomóc aż dziewięć poduszek powietrznych i reflektory Bi-ksenonowe z funkcją oświetlania zakrętów.
Kliknij, aby powiększyćModel produkowany w Sochaux i Miluzie samochód pojawi się na rynku 20 września, a plany rocznej sprzedaży to wynik około 350 tys. egzemplarzy. W pierwszej kolejności model ten będą mogli kupić użytkownicy we Francji, Wielkiej Brytanii i w Niemczech. Tydzień później auta otrzymają także dilerzy w innych krajach europejskich. Prognozowana podstawowa cena w Niemczach ma oscylować w graniach 15 500 EUR.
Kliknij, aby powiększyć308-ka będzie większa od swojego poprzednika. Jej wymiary są następujące: długość - 4 276 mm (+74 mm), szerokość - 1 815 mm (+85 mm), wysokość 1 498 mm (-12 mm). Rozstaw kó przednich zwiększy się o 30 mm (1 536 mm), a tylnych o 16 mm (1 531 mm). Rozstaw osi pozostanie jednak bez mian (2 608 mm). Bagażnik o pojemności 348 litrów - po złożeniu kanapy - będzie można powiększyć do 1 398 litrów. Warto podkreślić, że przesuwana tylna kanapa pozwala powiększyć bagażnik aż do 427 litrów.
Kliknij, aby powiększyćW momencie premiery handlowej, która zbiega się w czasie z pokazem szykowanym podczas wrześniowej wystawy we Frankfurcie, Peugeot 308 dostępny będzie jako hatchback trzy- i pięciodrzwiowy. Platforma konstrukcyjna zastosowana w tym aucie jest taka sama jak w Citroenie C4.
Oferta silnikowa będzie obejmowała pięć jednostek: 1.4 (95 KM), 1.6 (120 KM) 1.6 THP (150 KM), 1.6 HDi (90 lub 109 KM) i 2.0 HDi (136 KM). Do wyboru będą cztery skrzynie biegów: M5, M6, AT4 i AT6 z manetkami przy kierownicy. Dzięki przemyślanym rozwiązaniom stylistycznym auto charakteryzKliknij, aby powiększyćuje się niewielkim współczynnikiem oporu powietrza (0,29 Cx). Jeśli kierowca wybierze wersję z 90-konnym dieslem 1.6, wówczas średni poziom emisji CO2 wynosi jedynie 120 gramów na kilometr (zgodnie z nowymi standardami ekologicznymi wyznaczonymi przez Komisję Europejską na rok 2012).
W 2008 roku ofertę uzupełni wersja BioFlex, która przystosowana będzie do zasilania paliwem E85 z etanolem. 308-ka będzie pierwszym modelem Peugeot, w którym znajdzie zastosowanie układ hybrydowy oparty na jednostce wysokoprężnej, który będzie zużywał o 30% mniej paliwa.
Komentarze opinie