Reklama

Perspektywy rozwoju Euroterminalu w Sławkowie

05/07/2006 21:56
28 czerwca br. Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Transportu Mirosław Chaberek zapoznał się ze stanem inwestycji w Międzynarodowym Centrum Logistycznym – Euroterminalu w Sławkowie. „Budowa nowoczesnego i uniwersalnego kompleksu magazynowego w Sławkowie musi być przede wszystkim decyzją biznesową, opartą na przesłankach ekonomicznych” – powiedział wiceminister M. Chaberek na spotkaniu w Śląskim Urzędzie Wojewódzkim w Katowicach. Wiceminister, będący pełnomocnikiem Ministra Transportu Jerzego Polaczka ds. terminalu w Sławkowie podkreślił jednocześnie duże znaczenie centrów logistycznych rozwoju transportu.

Terminal w Sławkowie powstał w połowie lat siedemdziesiątych na obszarze ok. 140 ha. służąc przeładunkowi rudy dla Huty Katowice. Dzięki wewnętrznej sieci torów kolejowych o długości 33 km (w tym 22 km szerokotorowych), jest obecnie najdalej na zachód Europy wysuniętym terminalem z systemem kolei szerokotorowej. Wykorzystanie potencjału Sławkowa mogłoby skrócić czasu transportu ładunków na linii Europa – Azja w stosunku do transportu drogą morską o połowę. Terminal może przyjąć obecnie ładunki kontenerowe w wysokości. 35 tys. kontenerów rocznie, a po dalszej rozbudowie – ok. 120 tys. kontenerów. Zaletą Sławkowa jest również położenie w pobliżu portów lotniczych Katowice Przyrzowice i Kraków Balice.

Inwestycja w Sławkowie może także być kluczowym przedsięwzięciem służącym pobudzeniu rozwoju regionalnego oraz ożywieniu gospodarki całego kraju. Jest to zadanie szczególne istotne dla obszaru Śląska i Małopolski - zwracał uwagę burmistrz Sławkowa - regionów dotkniętych skutkami restrukturyzacji przemysłu ciężkiego, w szczególności górnictwa i hutnictwa.
Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo eGorzow.pl




Reklama
Wróć do