-Zabiegając o np. wprowadzenie bezpośrednich połączeń kolejowych Gorzowa z Berlinem, oraz poprzez przywrócenie życia Kolei Wschodniej (Ostbanie) tak by wróciły na nią superexpresy Berlin- Bydgoszcz, Berlin- Toruń, Berlin- Królewiec czy Berlin- Gdańsk.
-Reaktywując port powojskowy w Neuhardenbergu (58 km od Gorzowa), tak by Gorzów miał swój wspólny port lotniczy z Berlinem (proponowana nazwa: Berlin/ Gorzow) i tak by ten port stał się hubem tanich linii.
-Zabiegając o lepszą komunikację zbiorową w regionie Gorzowa. Wprowadzenie ruchu cyklicznego na kolei (pociągi co 30/60/120 minut). Zmiana przewoźnika kolejowego. Wprowadzenie kursów wagonów motorowych (szynobusów) także na Kolei Wschodniej (do Krzyża i Kostrzyna) oraz przywrócenie kursów do Strzelc Krajeńskich, Międzychodu i Krzeszyc/ Słońska/ Ośna. Budowa niewielkiego przystanku Gorzów- Centrum przy Katedrze tak by komunikacja podmiejska była bardziej atrakcyjna.
-Aktywnie zabiegając o budowę ścieżek rowerowych w Gorzowie.
-Propagując ideę wyłączenia z ruchu samochodowego centrum miasta oraz jego gruntowną przebudowę mającą na celu przywrócenie choć w części klimatu przedwojennego centrum, zniszczonego w czasie wojny.
-Zabiegając o zbliżenie się Gorzowa do rzeki.
Przebudowa centrum miasta - wizja
Deptak koło katedry, przez centrum miasta nie można przejechać samochodem w tranzycie, trzeba ominąć całe historyczne Stare Miasto, do centrum mogą wjechać tylko tramwaje i autobusy. Na brzegach centrum miasta parkingi dla samochodów. Ogólnie duża strefa piesza. Z czasem przebudowa ulic na deptaki z ogródkami kawiarnianymi, dogęszczenie brakującej zabudowy, rewitalizacja starówki, "postarzenie" niepasujących budynków. Wytworzenie klimatu "Starówki". Wodna deptakiem, Zabytkowa również, cały bulwar nad rzeką deptakiem z mnóstwem kawiarń i barów. Ścieżki rowerowe przez centrum miasta.
Reforma i rozwój komunikacji miejskiej
Chcemy dopiąć tego aby wreszcie Gorzów miał nowy tabor tramwajowy. W momencie gdy Unia dopłaca 75 % kosztów zakupu nowego taboru to nie jest to takie nieosiągalne. W Elblągu podpisano umowę na zakup 6 tramwajów, płacąc za wszystkie z budżetu tylko ok. 7,5 mln PLN.
Oto fotografie tych elbląskich tramwai:
foto
Poza tym doprowadzić chcemy do rozdziału MZK w Gorzowie na firmę autobusową i firmę tramwajową. W naszej opinii obecne połączenie obu firm prowadzi do tego ze brak jest konkurencji na rynku, a tramwaje się nie rozwijają tak jak rozwijałyby się gdyby były w samodzielnej firmie. Dla przykładu, W Elblągu coraz to budują nowe linie a w Gorzowie nic! Ponadto wyremontowana i rozbudowana (m.in. nowa linia na Górczyn) będzie infrastruktura tramwajowa.
Propozycja do dyskusji:
Szybki Tramwaj w Gorzowie
Koordynatorem grupy sympatyków Zielonych z Gorzowa jest Adam Fularz, email: fularz małpa go2.pl
Komentarze opinie