Uznająca zagadnienie ochrony środowiska naturalnego za jedną z podstawowych zasad swojej działalności, marka Peugeot wprowadza specjalne logo Blue Lion, które od tej pory nosić będą modele francuskiego producenta charakteryzujące się najlepszymi parametrami ekologicznymi. Podobną inicjatywę podejmuje również Citroen.
Logo Blue Lion przyznawane jest modelom Peugeot spełniającym trzy następujące kryteria:
1. poziom emisji CO2 ≤ 130 g dla samochodów zasilanych paliwem pochodzenia kopalnego
* 158 g dla samochodów z silnikiem wysokoprężnym wyposażonych w filtr cząstek stałych FAP i przystosowanych do paliwa biodiesel B30 (=130 g w pomiarze uwzględniającym dane pełnego cyklu emisji od momentu wydobycia paliw do etapu eksploatacji samochodu)
* 200 g dla samochodów zasilanych bioetanolem E85 (=120 g w pomiarze uwzględniającym dane pełnego cyklu emisji od momentu wydobycia paliw do etapu eksploatacji samochodu)
- lub model Stop & Start (brak emisji CO2 i pełne wyciszenie z chwilą zatrzymania samochodu)
- lub model z zasilaniem na gaz ziemny CNG (-20% emisji CO2 w porównaniu z samochodami benzynowymi)
2. samochody produkowane w zakładach posiadających certyfikat ISO 14001
3. projekt konstrukcyjny zapewniający odzysk materiałów i energii na poziomie 95% po zakończeniu eksploatacji
Komentarze opinie