Auto koncepcyjne Opel Flextreme, debiutujące podczas wystawy Frankfurt 2007, charakteryzuje się dynamicznym nadwoziem typu monocab oraz przyjaznym dla środowiska napędem E-Flex, a także zawiera wiele innowacyjnych detali. Flextreme stanowi rozwinięcie nowego podejścia do projektowania samochodów, które po raz pierwszy zostało zaprezentowane w postaci modelu GTC Coupe na Genewskim Salonie Samochodowym.
Kliknij, aby powiększyćTylne drzwi z zawiasami umieszczonymi z tyłu, które zapewniają wygodny dostęp do wnętrza samochodu; duży, przezroczysty dach; oraz podwójne drzwi przedziału bagażowego, otwierające się z boku i odchylające do góry - wszystkie te cechy samochodu koncepcyjnego potwierdzają tradycyjne podejście firmy Opel do projektowania samochodów o wyjątkowo elastycznym, praktycznym i atrakcyjnie wyglądającym nadwoziu. Dotyczy to także dodatkowego przedziału bagażowego umieszczonego pod podłogą FlexLoad, który jest najnowszym rozwinięciem innowacyjnych rozwiązań firmy Opel, jakie znalazły już zastosowanie w układzie siedzeń auta Zafira (system Flex7) oraz dodatkowego bagażnika tylnego FlexFix, zastosowanego w autach Corsa i Antara. Wielką niespodzianką jest umieszczenie dwóch nowoczesnych, elektrycznych transporterów osobistych, genialnie zapakowanych pod podłogą przedziału bagażowego. Pojazdy te można wykorzystać w miejscach, gdzie samochód nie może dojechać, dzięki czemu użytkownik auta zyskuje na mobilności.
Specjalnie na IAA w przedziale FlexLoad umieszczono specjalny ładunek, połączony z napędem elektrycznym Flextreme: elektryczne transportery osobiste (PT) Segway. Te nowoczesne urządzenia transportowe zostały zmodyfikowane pod kątem ich mobilnego garażu. Po obróceniu umieszczonego w rączce zwalniacza, rączka teleskopowo chowa się i obraca w dół, dzięki czemu transporter można z łatwością umieścić w przedziale Flexload. Po zadokowaniu akumulatory transporterów Segway są ładowane równolegle z akumulatorami napędu Flextreme.
Kliknij, aby powiększyćNapęd: swoboda ruchu oraz niska emisja spalin dzięki technologii E-Flex
Układ napędowy Flextreme stanowi dobry przykład pośredniego rozwiązania, zapewniającego swobodną jazdę przy niskiej emisji spalin. Został on zbudowany w oparciu o technologię architektury pojazdu E-Flex opracowanej przez General Motors i charakteryzuje się stałym napędem elektrycznym. Źródłem energii jest akumulator, a dodatkowe zasilanie zapewnia, w miarę potrzeb, silnik wysokoprężny 1,3 CDTI. Silnik ten nie napędza pojazdu bezpośrednio, a służy tylko do ładowania akumulatorów w przypadku ich wyczerpania oraz braku możliwości podładowania ze źródła zewnętrznego, dzięki czemu zasięg ruchu pojazdu został istotnie zwiększony. Silnik wysokoprężny zastosowany w aucie koncepcyjnym zbudowano zgodnie z najnowszą technologią, która zapewnia dalsze zmniejszenie ilości spalin i hałasu emitowanych przez napęd. Proces spalania w silniku jest kontrolowany przez układ zamkniętej pętli z pomiarem ciśnienia w cylindrach.
Tylko trzy godziny trwa całkowite naładowanie akumulatorów ze źródła 220V
Strategia E-Flex oparta jest na połączeniu różnych źródeł zasilania napędu w ramach architektury jednego pojazdu, co pozwala na korzystanie z tego źródła, które jest aktualnie dostępne w danym obszarze. Koncepcja ta została już przedstawiona w dwóch innych wersjach: na Salonie Samochodowym w Detroit w styczniu 2007 zaprezentowano 1,0-litrowy silnik benzynowy, przystosowany do zasilania benzyną lub mieszanką E85 (mieszanka 85% etanolu i 15% benzyny). Na Salonie Samochodowym w Szanghaju w kwietniu 2007 GM zaprezentował elektryczne auto koncepcyjne zasilane ogniwami paliwowymi. Pojazd ten, zasilany wyłącznie energią elektryczną, posiada zasięg około 55 kilometrów.
Komentarze opinie