Reklama

Opel Flextreme: wydajne i atrakcyjne auto o niskiej emisji spalin

20/09/2007 21:08
Auto koncepcyjne Opel Flextreme, debiutujące podczas wystawy Frankfurt 2007, charakteryzuje się dynamicznym nadwoziem typu monocab oraz przyjaznym dla środowiska napędem E-Flex, a także zawiera wiele innowacyjnych detali. Flextreme stanowi rozwinięcie nowego podejścia do projektowania samochodów, które po raz pierwszy zostało zaprezentowane w postaci modelu GTC Coupe na Genewskim Salonie Samochodowym.
Kliknij, aby powiększyćTylne drzwi z zawiasami umieszczonymi z tyłu, które zapewniają wygodny dostęp do wnętrza samochodu; duży, przezroczysty dach; oraz podwójne drzwi przedziału bagażowego, otwierające się z boku i odchylające do góry - wszystkie te cechy samochodu koncepcyjnego potwierdzają tradycyjne podejście firmy Opel do projektowania samochodów o wyjątkowo elastycznym, praktycznym i atrakcyjnie wyglądającym nadwoziu. Dotyczy to także dodatkowego przedziału bagażowego umieszczonego pod podłogą FlexLoad, który jest najnowszym rozwinięciem innowacyjnych rozwiązań firmy Opel, jakie znalazły już zastosowanie w układzie siedzeń auta Zafira (system Flex7) oraz dodatkowego bagażnika tylnego FlexFix, zastosowanego w autach Corsa i Antara. Wielką niespodzianką jest umieszczenie dwóch nowoczesnych, elektrycznych transporterów osobistych, genialnie zapakowanych pod podłogą przedziału bagażowego. Pojazdy te można wykorzystać w miejscach, gdzie samochód nie może dojechać, dzięki czemu użytkownik auta zyskuje na mobilności.

Specjalnie na IAA w przedziale FlexLoad umieszczono specjalny ładunek, połączony z napędem elektrycznym Flextreme: elektryczne transportery osobiste (PT) Segway. Te nowoczesne urządzenia transportowe zostały zmodyfikowane pod kątem ich mobilnego garażu. Po obróceniu umieszczonego w rączce zwalniacza, rączka teleskopowo chowa się i obraca w dół, dzięki czemu transporter można z łatwością umieścić w przedziale Flexload. Po zadokowaniu akumulatory transporterów Segway są ładowane równolegle z akumulatorami napędu Flextreme.

Kliknij, aby powiększyćNapęd: swoboda ruchu oraz niska emisja spalin dzięki technologii E-Flex
Układ napędowy Flextreme stanowi dobry przykład pośredniego rozwiązania, zapewniającego swobodną jazdę przy niskiej emisji spalin. Został on zbudowany w oparciu o technologię architektury pojazdu E-Flex opracowanej przez General Motors i charakteryzuje się stałym napędem elektrycznym. Źródłem energii jest akumulator, a dodatkowe zasilanie zapewnia, w miarę potrzeb, silnik wysokoprężny 1,3 CDTI. Silnik ten nie napędza pojazdu bezpośrednio, a służy tylko do ładowania akumulatorów w przypadku ich wyczerpania oraz braku możliwości podładowania ze źródła zewnętrznego, dzięki czemu zasięg ruchu pojazdu został istotnie zwiększony. Silnik wysokoprężny zastosowany w aucie koncepcyjnym zbudowano zgodnie z najnowszą technologią, która zapewnia dalsze zmniejszenie ilości spalin i hałasu emitowanych przez napęd. Proces spalania w silniku jest kontrolowany przez układ zamkniętej pętli z pomiarem ciśnienia w cylindrach.

Tylko trzy godziny trwa całkowite naładowanie akumulatorów ze źródła 220V
Strategia E-Flex oparta jest na połączeniu różnych źródeł zasilania napędu w ramach architektury jednego pojazdu, co pozwala na korzystanie z tego źródła, które jest aktualnie dostępne w danym obszarze. Koncepcja ta została już przedstawiona w dwóch innych wersjach: na Salonie Samochodowym w Detroit w styczniu 2007 zaprezentowano 1,0-litrowy silnik benzynowy, przystosowany do zasilania benzyną lub mieszanką E85 (mieszanka 85% etanolu i 15% benzyny). Na Salonie Samochodowym w Szanghaju w kwietniu 2007 GM zaprezentował elektryczne auto koncepcyjne zasilane ogniwami paliwowymi. Pojazd ten, zasilany wyłącznie energią elektryczną, posiada zasięg około 55 kilometrów.
Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo eGorzow.pl




Reklama
Wróć do