Podczas wystawy motoryzacyjnej w Paryżu światło dzienne ujrzy produkcyjna wersja terenowego modelu Opel Antara. Ceny samochodu rozpoczynać się będą od 26 850 EUR.
Kliknij, aby powiększyćSzczególny charakter stylistyki Antary widoczny jest w śmiałych kontrastach. Dolna część pojazdu sprawia bardzo solidne wrażenie, a nadwozie charakteryzuje się odważną linią i pełnymi napięcia powierzchniami, nadającymi nowej Antarze sportowy, muskularny wygląd. Konstruktorzy stworzyli samochód wszechstronny, zarówno dynamiczny, jak i wygodny na dłuższych trasach. Starannie opracowane detale, jak przetłoczenie na masce silnika czy osłona chłodnicy z szeroką, chromowaną listwą poprzeczną, na której umieszczone jest duże logo Opla, odważnie wyrażają wysoką jakość samochodu i tożsamość marki.
Duży prześwit, duże koła, obecne wszędzie solidne elementy zabezpieczające, jak również niewielkie wymiary (długość x szerokość x wysokość: 4,57 x 1,85 x 1,70 m), określają charakter nowego Opla. Antara nie zajmuje więcej miejsca niż samochód osobowy klasy średniej, a oferuje przy tym przestronne wnętrze. Wyposażona w sportowo wyprofilowane fotele, podkreślające dynamiczny charakter pojazdu, stylem i elegancją przypomina najwyższej klasy sedana. W charakterystycznym dla Opla stylu wszystkie wskaźniki i przełączniki rozmieszczone są bardzo ergonomicznie. Duże, dobrze zaprojektowane wskaźniki i konsola centralna z wyświetlaczem informacyjnym zostały zaprojektowane z myślą o kierowcy. W samochodzie znajdują się też nowoczesne systemy audio-informacyjne podobne do tych, które oferowane są w innych modelach Opla i obejmujące system nawigacji DVD i funkcję Bluetooth.
Kliknij, aby powiększyćPoczątkowo w Antarze dostępne będą trzy poprzecznie montowane silniki, wyposażone w cztery zawory na cylinder. Najsilniejsza jednostka jest blisko związana z sześciocylindrowym silnikiem oferowanym w modelach Vectra i Signum. Benzynowa V6 Antary ma pojemność skokową 3.2 litra, moc 165 kW/224 KM i współpracuje z automatyczną skrzynią biegów z funkcją ActiveSelect. Opel spodziewa się, że największą popularność zdobędzie turbodoładowana, dwulitrowa jednostka wysokoprężna o mocy 110 kW/150 KM z układem wtrysku bezpośredniego common-rail. Będzie ona współpracować z pięciobiegową, ręczną skrzynią biegów lub z taką samą sześciobiegową przekładnią automatyczną, jaka oferowana jest z silnikiem V6. Najprostszy silnik to czterocylindrowa, benzynowa jednostka 2.4 o mocy 104 kW/141 KM z dwoma górnymi wałkami rozrządu i jednym wałkiem wyrównoważającym.
Inteligentny napęd na cztery koła Antary łączy korzyści napędu na przednią oś - stabilność podczas przyspieszania i wyższą dynamiką jazdy - z zaletami stałego napędu na obie osie. Wykorzystuje on elektronicznie sterowany, elektro-hydrauliczny mechanizm różnicowy, który zapewnia optymalny podział momentu obrotowego pomiędzy przednią i tylną oś, we wszystkich sytuacjach drogowych. Napęd jest w pełni zintegrowany z systemami ABS i ESP, co podwyższa poziom kontroli nad pojazdem i bezpieczeństwa aktywnego.
Kliknij, aby powiększyćInne standardowe funkcje obejmują hydrauliczne wspomaganie hamulców (HBA), aktywne zabezpieczenie przed dachowaniem (ARP) i (co niezwykłe dla tego segmentu) system kontroli zjazdu ze wzgórza (HDC). System HDC umożliwia Antarze bezpieczny zjazd ze stromego zbocza ze stałą prędkością, wybieraną odpowiednim ustawieniem pedału gazu. Opcjonalnie dostępny jest również system stabilizacji przyczepy (TSA). Kolumny McPhersona w przednim zawieszeniu i czterowahaczowe zawieszenie tylne, zapewniają wysoką jakość układu jezdnego, podobną do tej, jaka występuje w modelach Vectra i Signum. W skład układu hamulcowego wchodzą duże wentylowane tarcze wszystkich kół.
Komentarze opinie