Reklama

Opel Antara czyli elegancki crossover z napędem na cztery koła do użytku codzien

08/10/2006 22:16
Zaledwie rok po entuzjastycznym przyjęciu 3-drzwiowego pojazdu koncepcyjnego crossover GTC na targach motoryzacyjnych IAA 2005, w ramach światowej premiery podczas salonu samochodowego w Paryżu debiutuje całkowicie nowy model Opel Antara.Ten crossover do codziennego użytku i rekreacji wejdzie do sprzedaży jeszcze w tym roku. Antara łączy w sobie dynamiczną, elegancką stylistykę, inteligentny układ napędu na obie osie, osiągi samochodu osobowego, przestronne wnętrze przy niewielkich rozmiarach, wysoki poziom funkcjonalności, zwiększoną wysokość siedzeń oraz innowacyjne rozwiązania transportowe, takie jak system Flex-Fix. Ceny zaczynają się od 26 850 EUR za 5-drzwiową Antarę, dzięki której Opel chce ponownie ubiegać się o pozycję lidera wśród największych producentów samochodów w segmencie pojazdów rekreacyjno-terenowych i crossover. Zamówienia na nowy model można składać już teraz.Antara może pochwalić się bardzo przydatnymi rozwiązaniami, takimi jak inteligentny układ napędu na obie osie z kontrolą trakcji (TC), systemem ESP ze wspomaganiem hamowania na zakrętach CBC (Cornering Brake Control), systemem DCS (Descent Control System), który ułatwia jazdę z góry bez potrzeby hamowania, a także systemem ARP (Active Rollover Protection), który zapobiega dachowaniu. Wśród elementów wyposażenia standardowego znaleźć można również zdalnie sterowany zamek centralny, klimatyzację z filtrem pyłków, elektrycznie otwierane szyby przednie i tylne, elektrycznie ogrzewane i sterowane lusterka boczne, wyświetlacz informacyjny oraz stereofoniczny system audio (CD 30 MP3) z radiem i odtwarzaczem CD oraz MP3 z możliwością zdalnego sterowania przyciskami na kierownicy i siedmioma głośnikami oraz montowaną na dachu antenę, zapewniającą doskonały odbiór. Wszystkie modele Antary z silnikiem Diesla wyposażone są również w filtr cząstek stałych oraz elektryczną nagrzewnicę Quickheat w standardzie.Wersja Edition oferuje dodatkowo 17-calowe obręcze z lekkich stopów z oponami w rozmiarze 235/60 R 17 oraz zapewniające komfort rozwiązania, takie jak elektroniczny system klimatyzacji (ECC), podgrzewane przednie siedzenia i automatyczna kontrola świateł (ALC). Najwyższa wersja modelu Antara o nazwie Cosmo może pochwalić się jeszcze szerszą gamą elementów standardowych, takich jak 18-calowe obręcze z lekkich stopów z oponami 235/55 R 18, pokryta skórą kierownica i gałka dźwigni zmiany biegów, skórzano-tekstylna tapicerka, komputer pokładowy, tempomat, asystent parkowania ParkPilot, wykonana z absorbującego ciepło szkła przednia szyba oraz czujnik deszczu.Obszerny pakiet standardowego wyposażenia zapewniającego bezpieczeństwo obejmuje przednie poduszki powietrzne, boczne poduszki powietrzne chroniące klatkę piersiową, brzuch i miednicę kierowcy i pasażera, poduszki kurtynowe dla osób podróżujących z przodu i na tylnych skrajnych siedzeniach oraz zoptymalizowane pod względem odporności na zderzenia podwozie z czterema drogami rozprowadzania energii powstającej w czasie wypadku. Inne służące bezpieczeństwu rozwiązania to trzypunktowe pasy bezpieczeństwa i zagłówki z regulacją wysokości na wszystkich pięciu siedzeniach. Przednie fotele zostały wyposażone w napinacze pasów bezpieczeństwa i ograniczniki siły ich działania. Na tylnych skrajnych siedzeniach dostępne są punkty mocowania ISOFIX, umożliwiające szybkie i bezpieczne przymocowanie do nich fotelików dziecięcych.Oferując przestronne wnętrze, liczne schowki oraz wiele pomysłowych i praktycznych rozwiązań, Opel Antara symbolizuje sportowy i swobodny styl życia. Dzięki podwyższonej wysokości siedzeń i dużym przeszklonym powierzchniom osoby podróżujące Antarą mają wspaniałe poczucie przestronności, choć nie jest to tylko wrażenie - pomiary potwierdziły, iż pasażerowie mają do swojej dyspozycji sporo miejsca. Dla przykładu, zapewniając pasażerom na tylnej kanapie 933 mm miejsca na nogi, Antara wypada pod tym względem najlepiej w swoim segmencie.Pojemność bagażnika pod osłoną przestrzeni bagażowej wynosi 370 litrów. Po złożeniu tylnych siedzeń wzrasta ona do 865 litrów lub 1420 litrów po załadowaniu pojazdu aż po dach. Oparcie tylnej kanapy może być dzielone w proporcji 60:40 i składane do przodu. Schowek w przedziale bagażowym pozwala na praktyczne rozmieszczenie w nim bagaży, podobnie jak opcjonalny system FlexOrganizer, znany już z modeli kombi Astry i Vectry.W dwóch listwach na ściankach bocznych przedziału bagażowego Antary można mocować siatki, poprzeczne ścianki, drążki i haczyki, co pozwala podzielić przestrzeń bagażową w oddzielne sekcje, aby zabezpieczyć bagaże przed przemieszczaniem się lub uszkodzeniem w czasie jazdy.Niemniej jednak, rozważając możliwości nowego modelu pod względem ilości schowków, projektanci nie skupili się wyłącznie na przestrzeni bagażowej z dodatkowymi schowkami w tylnych nadkolach.W całym wnętrzu Antary znaleźć można liczne schowki, w tym wysuwany schowek pod fotelem pasażera, schowek na okulary przeciwsłoneczne w podsufitce, siatki na oparciach przednich foteli, schowek na karty parkingowe na lewo od kierownicy, siatkę na centralnej konsoli oraz schowki w przednim i tylnym środkowym podłokietniku.Zintegrowany tylny system transportowy Flex-Fix zapewnia bezkonkurencyjną praktyczność, która stała się już znakiem rozpoznawczym Opla i jest szczególnie ważna w tym segmencie. Zapowiada się, iż system Flex-Fix ustanowi nową poprzeczkę pod względem elastycznych systemach transportowych, podobnie jak zastosowany w Zafirze system Flex7 w sferze aranżacji siedzeń we wnętrzu pojazdów. Zgodnie z typowym stylem Opla, jego pełna funkcjonalność eliminuje potrzebę kłopotliwego montażu, demontażu, czy też przechowywania elementów systemu. W system Flex-Fix wyposażono również nową Corsę, a w Antarze jest on dostępny opcjonalnie. Można go schować pod tylnym zderzakiem tak, że jest niemal niewidoczny, oraz z łatwością wysunąć do przewozu np. dwóch roweró
Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo eGorzow.pl




Reklama
Wróć do