Na targach IAA Opel zaprezentował studyjny model Antara GTC (Gran Turismo Crossover), który pokazuje jak bardzo dynamiczny i atletyczny może być wygląd współczesnego pojazdu klasy SUV. Charakterystycznym elementem są reflektory z diod, szeroko zachodzące na błotniki. W profilu nadwozia w oczy rzucają się pozbawione ram okna, które dość gwałtownie opadają w dół, podkreślając przypominającą coupé sylwetkę. Wymiary czteromiejscowego samochodu są nastepujące: długość - 4 530 mm, szerokość - 1 970 mm, wysokość - 1 640 mm.
Innowacyjnym rozwiązaniem jest tylna klapa wyposażona w pantograficzny zawias, dzieki któremu w trakcie otwierania klapa przekręca się do góry i do przodu, co sprawia, że użytkownik nie musi się cofać o krok. Przednie fotele umocowane są do pojedynczej szyny i wyglądają, jakby były zawieszone w powietrzu. Dzięki systemowi EasyEntry, przesuwają się one do przodu w stronę panelu instrumentów po naciśnięciu przycisku, co ułatwia wsiadanie do tyłu.
Pod maską Antary GTC znajduje się 200-konna jednostka napędowa z podwójną sprężarką, która powstała na bazie wysokoprężnego, czterocylindrowego silnika 1.9 CDTI. Poprzecznie ustawiony silnik osiąga 400 Nm momentu obrotowego już przy 1.400 obr/min i wyposażony jest w bezobsługowy filtr cząstek stałych (DPF). W połączeniu z sześciobiegową, automatyczną skrzynią biegów zapewnia on imponujące osiągi. Symulacje komputerowe wykazują prędkość maksymalną 210 km/h i przyspieszenie od 0 do 100 km/h w około 8 sekund.
Komentarze opinie