Paliwo LPG jest najbardziej ekonomicznym paliwem, znacznie tańszym od innych paliw alternatywnych, Polska jest krajem o największym w świecie parku samochodów jeżdżących z instalacja gazową. W chwili obecnej wciąż wzrasta cena benzyny i oleju napędowego, paliwo gazowe pozostaje więc najtańszym paliwem.
Pierwszym modelem Renault z instalacją gazową było Clio Storia wprowadzone na rynek w lutym 2006, tak jak pozostałe modele Renault z gwarancją dwuletnią. W chwili obecnej najszersza i jedyna na rynku polskim gama modeli z fabryczną instalacją gazową obejmuje również Clio Societe, Megane 5-drzwiowy, Scenic, Kangoo i Kangoo Express. Instalacja gazowa jest objęta dwuletnią gwarancją producenta, co jest absolutną nowością na polskim rynku. Na uwagę zasługuje funkcjonalność tej instalacji tj. brak straty pojemności bagażnika. Zawór napełniania gazu jest umieszczony przy korku wlewu paliwa.
Kliknij, aby powiększyćInstalacja LPG składa się z systemu wielopunktowego, sekwencyjnego wtrysku, z toroidalnego zbiornika gazu o pojemności w zależności od modelu od 35l do 49l, umieszczonego w miejscu koła zapasowego; zamiast koła zapasowego oferowany jest zestaw do naprawy opony w razie przebicia. Tylko instalacje montowane fabrycznie gwarantują pełne bezpieczeństwo i nie powodują utraty gwarancji. Zawór napełniania gazu umieszczony jest przy korku wlewu paliwa.
Diagnostyka, przeglądy i naprawy gwarancyjne i pogwarancyjne prowadzone są w sieci Autoryzowanych Partnerów Renault. Personel w sieci Autoryzowanych Partnerów Renault oraz Doradcy Techniczni Renault odbyli niezbędne szkolenia.
Okresy przeglądów samochodów wyposażonych w fabryczną instalację Renault są takie same jak dla silników benzynowych (30 000 km) co również stanowi znaczną oszczędność, w przypadku pozostałych instalacji takie przeglądy muszą być dokonywane znacznie częściej bowiem co 10-15 000 km.
Komentarze opinie