Reklama

Odświeżony Opel Astra 2007

26/11/2006 15:31
Nowy Opel Astra z odświeżoną stylistyką i nowymi, bardziej kompaktowymi, oszczędniejszymi i mocniejszymi silnikami będzie dostępny u dealerów od lutego 2007 r.Dzięki sprzedaży ponad 1,2 mln egzemplarzy od debiutu w marcu 2004 r. Astra trzeciej generacji stała się liderem w europejskich statystykach. Nowa Astra będzie miała światową premierę podczas salonu samochodowego w Bolonii (7 - 17 grudnia), a zamawiać ją będzie można od 20 listopada.W przyszłości nabywcy Astry będą mogli wybrać jeden spośród jedenastu silników o mocy od 90 KM do 240 KM. Ich gama została poszerzona o dwie nowe i wydajne jednostki benzynowe 1.6 i dwie wysokoprężne turbodoładowane 1.7 CDTI z wtryskiem bezpośrednim common-rail, spełniające już przyszłe ograniczenia w zakresie emisji spalin.Nowe, lekkie silniki 1.6 TWINPORT ECOTEC (moc 85 kW/115 KM) ze zmiennymi fazami rozrządu dołączają do doskonale sprzedającej się jednostki 1.6 TWINPORT (o mocy 77 kW/105 KM). Z silnikiem o mocy 115 KM i pięciobiegową skrzynią biegów Easytronic Astra zużywa zaledwie 6,3 litra paliwa na 100 kilometrów. Źródłem dobrych osiągów jest przede wszystkim stała kontrola faz wałków rozrządu. Dzięki systemowi ?Cam-Phase? czas otwarcia zaworów jest regulowany w zależności od szybkości i obciążenia szesnastozaworowej jednostki, co zapewnia optymalne osiągi i zużycie paliwa. Nowy silnik 1.6 turbo (moc 132 kW/180 KM), który zastępuje jednostkę 2.0 o mocy 125 kW/170 KM i współpracuje standardowo z sześciobiegową skrzynią biegów, jest jeszcze bardziej oszczędny. W porównaniu do poprzednika spala o ponad 13 procent mniej paliwa czyli 7,7 litra na 100 km.Nowe silniki 1.7 CDTI o mocy 81 kW/110 KM i 92 kW/125 KM współpracują z sześciobiegową, manualną skrzynią i są wyposażone w układ wtrysku bezpośredniego common-rail, cztery zawory na cylinder, system kontroli mieszanki oraz bezobsługowy filtr cząstek stałych. Będą dostępne od wiosny 2007 roku i zastąpią silniki 1.9 CDTI o mocy 74 kW/100 KM i 88 kW/120 KM. Dzięki momentowi obrotowemu podwyższonemu o 20 Nm i 40 Nm silniki 1.7 CDTI oferują większą moc i niższy poziom emisji spalin.Uwzględniając pozytywną reakcję publiczności na nowoczesny język stylistyki modelu Astra, który zadebiutował w 2004 roku, konstruktorzy skoncentrowali się na dopracowaniu detali nowej wersji. Wersja pięciodrzwiowa i kombi otrzymały szerszą chromowaną listwę z logo Opla. Ten wyróżniający się element dekoracyjny przejmuje kształt przełamania maski silnika i rozciąga się na osłonę chłodnicy, która w tych modelach jest chromowana. Przerwa maski silnika została optycznie zmniejszona. Opływowe zagłębienia świateł przeciwmgielnych integrują zderzak z dynamicznie zarysowanym przodem w kształcie litery ?V?. Inną nowością wyróżniającą Astrę są tylne światła w trójwymiarowym układzie blokowym oraz chromowane obudowy reflektorów, stanowiące alternatywę dla przyciemnianych kloszy zarezerwowanych dla wersji Astra Sport. W przyszłości dostępne będą również reflektory ksenonowe oraz AFL z dynamicznym doświetlaniem zakrętów. Astra GTC wyposażona jest obecnie w osłonę chłodnicy w kształcie plastra miodu, która jeszcze lepiej podkreśla sportowy charakter tego nawiązującego do wersji coupé samochodu. W przyszłości wersja kombi zostanie wyposażona w eleganckie relingi dachowe z aluminium.Wnętrze pojazdu otrzymało dodatkowe chromowane obwódki przełączników klimatyzacji i radia oraz nowe wykończenie panelu instrumentów i drzwi. Wersja Cosmo obejmuje dodatkowo luksusowy lakier fortepianowy na konsoli środkowej i dekoracyjne panele. Od wiosny 2007 roku dostępny będzie popularny system audio-informacyjny CD 30 MP3, wyposażony w zewnętrzne gniazdo połączeniowe do takich urządzeń, jak na przykład iPod.Nowa generacja Astry to również mnóstwo nowości technicznych, wciąż rzadko spotykanych w tym segmencie samochodów. Na przykład Astra GTC to jedyny seryjnie produkowany samochód osobowy wyposażony w szybę panoramiczną. Rozciąga się ona nad głowami pasażerów aż do słupka środkowego, zapewniając całkowicie nowe postrzeganie przestrzeni i widoczność. Wyjątkowy komfort i bezpieczeństwo są efektem wyposażenia pojazdu w opcjonalnie dostępny system IDSPlus z elektronicznym układem stałej kontroli amortyzacji (CDC). Czujniki i sterowniki tego spotykanego raczej w samochodach luksusowych i sportowych systemów ESPPlus, ABS i CDC stale wymieniają się danymi, co powoduje natychmiastową optymalizację ustawień układu jezdnego we wszystkich warunkach drogowych. Dzięki modelowi Astra w segmencie aut kompaktowych debiutują biksenonowe reflektory adaptacyjne AFL z dynamicznym doświetlaniem zakrętów. Także podwyższona stabilność jazdy z przyczepą nowej generacji Astry nie jest często spotykana w tej kategorii pojazdów wśród innych marek. System monitoruje wychylenie zestawu samochód-przyczepa. Jest ono stabilizowane układami elektronicznymi, sterującymi hamulcami kół po lewej lub prawej stronie pojazd
Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo eGorzow.pl




Reklama
Wróć do