Odmłodzone Porsche Cayenne, które wyróżnia się przede wszystkim ofertą jednostek napędowych o jeszcze lepszych osiągach oraz lekkimi zmianami stylistycznymi, pojawi się w salonach niemieckiej marki już 24 lutego.Uwagę zwracają mocniej zaakcentowane nadkola i tylny spoiler dachowy, a także przeprojektowane klosze świateł i otwory wlotu powietrza, dzięki czemu skuteczniej działać może system chłodzenia silnika. Jest to fakt tym bardziej godny podkreślenia, ponieważ wszystkie trzy silniki dostępne w ofercie nowego Porsche są mocniejsze niż poprzednio. Przykładem jest podstawowa wersja V6, która ma pojemność 3,6 zamiast 3,2 litra, a moc wynosi 290 KM (+40 KM). Kierowca może cieszyć się lepszymi osiągami auta, które w tej wersji rozpędza się od 0 do 100 km/h w czasie 8,1 sekundy, a prędkość maksymalna to 227 km/h (poprzedni model: 9,1 sek. oraz 214 km/h).Topowy model Cayenne Turbo, którego ośmiocylindrowy silnik generuje teraz moc o 50 KM więcej niż poprzednio (do 500 KM) oraz moment obrotowy rosnący do 700Nm (wcześniej: 620Nm), ma przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie zaledwie 5,1 sekundy, a maksymalnie może jechać z prędkością 275 km/h (poprzednia wersja: 5,6 sek. oraz 266 km/h).Jednostki napędzające nowe Cayenne są wyposażone w system bezpośredniego wtrysku paliwa (DFI). Według szacunków producenta, zużycie paliwa dla całej gamy zostało zmniejszone średnio o 8%.Na liście wyposażenia standardowego wszystkich wersji nowego Porsche (Cayenne, Cayenne S i Cayenne Turbo) znajduje się m.in. system PTM, który w normalnym ustawieniu rozdziela napęd na tylną i przednią oś w proporcji 62:38, natomiast w razie potrzeby może natychmiast przesłać do 100% momentu na przednie lub tylne koła.W Niemczech nowe Porsche Cayenne będzie do kupienia w cenie od około 52 000 EU
Komentarze opinie