Najważniejsze zmiany wprowadzone w tym modelu (rocznik 2006) dotyczą zastosowania nowych jednostek napędowych, układu napędowego i zmodyfikowanego zawieszenia. Delikatnie przestylizowany został także wlot powietrza oraz przednie i tylne klosze lamp. Po raz pierwszy można zamówić - jako opcja - reflektory ksenonowe. We wnętrzu znalazły się inne fotele, dodatkowe uchwyty i schowki. Pojazd doposażyć można m.in. w nawigację satelitarną, skórzaną tapicerkę czy szklany dach.
Nowy Forester będzie oferowany z dwoma silnikami benzynowymi o poj. 2 i 2.5 litra (oznaczenia 2.0X i 2.5XT). Mniejsza jednostka wyposażona w zmienne fazy rozrządu została zmodernizowana, dzięki czemu jej moc wzrosła do 158 KM (wcześniej 125 KM), co z kolei wpłynęło na poprawę osiągów: od 0 do 100 km/h - 9,7 sekundy, prędkość maksymalna 197 km/h. Większa o poj. 2.5 litra jest nowością w palecie Subaru i zastąpi dotychczasową jednostkę 2.0 turbo. Moc turbodoładowanej jednostki wynosi 233 KM, a maksymalny moment obrotowy 320 Nm (przy 3 600 obr/min). Takie parametry sprawiają, że nowy Forester uzyskuje 100 km/h już po 6 sekundach.
Do przeniesienia napędu służą dwie przekładnie: 5-cio biegowa manualna (pochodząca z Imprezy WRX) oraz 4-stopniowy automat, z trybem jazdy sportowej oraz systemem kontroli trakcji i stabilizacji toru jazdy (Vahicle Dynamic Control System). Napęd przenoszony jest symetrycznie na cztery koła.
Ceny wersji 2.0X rozpoczynają się od 22 900 euro, a 2.5XT od 34 000 euro. Jeszcze w tym roku Subaru Import Polska planuje wprowadzić do sprzedaży 50 sztuk specjalnej limitowanej wersji Forestera 2.0 X.
Komentarze opinie