Reklama

Odmłodzony Hyundai Getz

17/09/2005 23:11
Na targach we Frankfurcie marka Hyundai prezentuje zmodernizowaną wersję modelu Getz, który od premiery w Genewie w 2002 r. znalazł już ponad 550 tys. nabywców. Dzięki temu samochód zyskał miano najlepiej sprzedającego się auta południowokoreańskiego koncernu.

Z perspektywy europejskiej największą nowością jest 4-cylindrowy diesel 1.5 VGT, zaprojektowany i wyprodukowany w ośrodku badawczo-rozwojowym Hyundai Motor Company w niemieckim Russelsheim. Silnik współpracuje z manualną skrzynią biegów, ze zmienionym schematem włączania biegu wstecznego i dostępny jest w dwóch wersjach mocy (110 i 88 KM). W pierwszej wersji maksymalny moment obrotowy uzyskuje największą wartość 235Nm przy 1900-2750 obr/min, zaś w drugiej - 215 Nm przy zakresie 1900-2500 obrotów. Jak wszystkie silniki Hyundaia, tak i te spełniają normę czystości spalin Euro 4, a wewnętrzne badania koncernu wykazały, iż zużycie paliwa jest przy nich mniejsze o 9% w stosunku do dotychczas eksploatowanego silnika o pojemności 1.5 litra.

Benzynowe silniki o pojemności odpowiednio 1.4 i 1.6 są milowym krokiem Hyundaia w zakresie ochrony środowiska i techniki jednostek napędowych. 4-cylindrowa jednostka z układem rozrządu (DOHC), systemem kontroli zmiennych faz rozrządu (CVVT) daje w wersji 1.4 moc 95 KM przy 6000 obr/min i maksymalny moment obrotowy o wartości 125,5Nm przy 3200 obrotów. Sportowa wersja 1.6 oferuje 106 KM przy 5800 obr/min i maksymalny moment obrotowy 144,2Nm przy 3200 obrotów.

W myśl strategii Hyundai Motor, od samego początku Getz projektowany był pod kątem bezpieczeństwa pasażerów i pieszych. Szereg przeprowadzonych testów zderzeniowych i symulacji komputerowych zaowocował stworzeniem konstrukcji łączącej w sobie wysoką sztywność (58,3% masy samochodu to stal ciągliwa) ze strefami kontrolowanego zgniotu i rozpraszania sił uderzenia. Jednocześnie bezpieczeństwo pasażerów podniesiono wprowadzając boczne belki przeciwuderzeniowe dopasowane do systemu regulacji siedzisk.

Pakiet bezpieczeństwa wzbogacono czołowymi poduszkami powietrznymi z programowanym napełnianiem oraz poduszkami bocznymi. Bezpieczeństwo dzieci wzrosło wraz z wprowadzeniem dezaktywowanej poduszki powietrznej dla pasażera siedzącego obok kierowcy. Dodatkowo wprowadzono jeszcze aktywne zagłówki na przednich fotelach, które, w przypadku uderzenia przesuwają się do przodu i wysuwają nieco w górę dla zminimalizowania możliwych obrażeń głowy, szyi i górnej części tułowia.

W zakresie bezpieczeństwa aktywnego auto oferuje mechanizm zębatkowy układu kierowniczego z zawieszeniem kół przednich typu McPherson i 4-kanałowy ABS z elektronicznym systemem rozdzielającym siłę hamowania (EDB), a także - dostępny po raz pierwszy w tym samochodzie - elektroniczny system stabilizacji toru jazdy.

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo eGorzow.pl




Reklama
Wróć do