Inżynierowie Helli opracowali nowy system odblokowywania drzwi i autoryzacji kierowcy, pozwalający otworzyć auto i uruchomić silnik bez użycia kluczyka. Wystarczy podejść do auta i dotknąć klamki. Drzwi automatycznie się odblokowują, a silnik zostanie uruchomiony poprzez naciśnięcie guzika, tak więc kluczyk jest niepotrzebny. Kończąc jazdę, można tylko dotknąć stacyjkę, by wyłączyć silnik, a muśnięcie klamki zablokuje drzwi i bagażnik, a także uruchomi blokadę koła kierownicy.
Hellowski pasywny system odblokowywania drzwi i autoryzacji kierowcy składa się z kilku elementów, ale tylko przekaźnik identyfikacyjny oraz przełącznik stacyjki są widoczne dla kierowcy. Kierowca musi mieć przy sobie przekaźnik ID - służy on do identyfikacji kierowcy jako osoby autoryzowanej do otwarcia drzwi i uruchomienia silnika. Centralna jednostka sterująca, umieszczona w samochodzie, dokonuje obróbki wszystkich sygnałów systemowych. Anteny niskiej częstotliwości w klamkach przednich drzwi i tylnym zderzaku emitują zewnętrzny sygnał w promieniu 1,5 m wokół samochodu. Dodatkowe anteny monitorują całą karoserię i kabinę auta oraz bagażnik i identyfikują przekaźnik w tym obszarze. Czujniki we wszystkich klamkach są aktywowane, by odblokować lub zablokować wstęp do auta. Gdy kierowca wsunie dłoń do wnętrza klamki, system czujników wykrywa podejście i przekazuje wiadomość do jednostki sterującej, która nakazuje antenom zewnętrznym wysłanie sygnału. Jeśli sygnał zlokalizuje przekaźnik ID w promieniu 1,5 m, zostaje on "rozbudzony" i rozpoczyna komunikację wysokiej częstotliwości z jednostką kontrolną. Przekaźnik i odbiornik wymieniają zakodowane dane, by zidentyfikować przekaźnik. Jeśli zostanie on autoryzowany, jednostka sterująca odblokowuje zamki. A wszystko to trwa około jednej dziesiątej sekundy.
Następujący dalej rozruch silnika odbywa się na podobnej drodze - i równie szybko. Dotknięcie stacyjki wysyła sygnał do jednostki sterującej, aktywując anteny niskiej częstotliwości w kabinie auta. Wyszukują one przekaźnik ID i aktywują go. Po kolejnej komunikacji pomiędzy jednostką sterującą a przekaźnikiem dochodzi do autoryzacji rozruchu silnika. Aby automatycznie zablokować zamki auta, kierowca po wyjściu musi dotknąć klamki. Anteny wewnętrzne i zewnętrzne najpierw sprawdzają, czy przekaźnik rzeczywiście jest poza samochodem, czy może przypadkowo został pozostawiony we wnętrzu. Gdyby tak się stało, drzwi nie zostaną zablokowane, a na panelu instrumentów auta wyświetlony zostanie odpowiedni komunikat. Jeśli wszystko jest w porządku, drzwi zamkną się automatycznie.
Nowy system Helli będzie oferowany po raz pierwszy jako opcja w nowym Volkswagenie Passacie.
Komentarze opinie