Znane są już ceny, jakie obowiązywać będą w Polsce na nowego Volkswagena Passata, który pojawi się na przełomie marca i kwietnia. Auto oferowane będzie w czterech wersjach wyposażeniowych - Trendline, Comfortline, Sportline oraz Highline. Passat z silnikiem 1.6 75kW/102 KM, w wersji Trendline, kosztować będzie ostatecznie 80 590 zł, natomiast wersja 2.0 TDI (filtr cząstek stałych DPF) 103kW/140 KM Highline będzie oferowana za 114 590 zł.
W porównaniu ze swoim poprzednikiem nowy VW Passat ma teraz 4,77 m długości (+ 62 mm), 1,82 m szerokości (+ 74 mm) i 1,47 m wysokości (+ 10 mm). Rozstaw osi jest o 6 mm większy i wynosi 2,71 m, a bagażnik ma pojemność maksymalną 565 litrów (+ 90 litrów). Na uwagę zasługuje sztywność statyczna nowego samochodu, która wzrosła o 57%.
Nowy VW Passat oferuje kilka nowych rozwiązań. Po raz pierwszy w tej klasie samochodów Passat wyposażony jest seryjnie w elektroniczny hamulec postojowy, uruchamiany przyciskiem. Dzięki elektronicznemu sterowaniu i powiązaniu z innymi układami hamulec ten posiada kilka nowych funkcji, takich jak np. dynamiczna funkcja hamulca awaryjnego, dynamiczne wspomaganie ruszania (np. pod górę) i automatyczna funkcja Hold (postój przed światłami bez potrzeby stałego wciskania pedału hamulca).
Kolejna nowość to obsługiwany pilotem system uruchamiania i zamykania. Nie ma już klasycznego kluczyka, zastępuje go pilot do otwierania i zamykania centralnego zamka, który jest prawie całkowicie chowany po prawej stronie kierownicy; silnik można zapalić wciskając po prostu nadajnik. Jeżeli Passat jest wyposażony w udostępniony po raz pierwszy w tej serii modeli Keyless-Entry-System, silnik uruchamia się po wciśnięciu przycisku.
W aucie znajdziemy również układ automatycznego utrzymywania odległości, zaprezentowany przez Volkswagena po raz pierwszy w modelu Phaeton. System jest obsługiwany dźwignią na kolumnie kierownicy. Po uruchomieniu tego układu Passat zwolni automatycznie z prędkości ustawionej wcześniej na tempomacie, jeżeli odległość do jadącego z przodu pojazdu zmniejszy się przekraczając określoną granicę bezpieczeństwa. Gdy pas ruchu przed Passatem będzie znów wolny, auto przyspieszy do ustawionej wcześniej prędkości.
W Passacie będzie można zamontować jako wyposażenie dodatkowe telefoniczny zestaw głośnomówiący ze złączem Bluetooth. Na uwagę zasługuje fakt, iż rozmowę rozpoczętą w normalny sposób poza samochodem, prowadzoną przez telefon komórkowy ze złączem Bluetooth, można bez problemu kontynuować po wejściu do samochodu i ruszeniu.
Komentarze opinie