Volkswagen zmienia europejską nazwę limuzyny Bora na Jetta. Wiąże się to z wprowadzeniem na rynek nowej, piątej już generacji tego modelu oraz podjęciem decyzji o ujednoliceniu jego charakteru na całym świecie. Wyróżniającym się elementem stylistycznym nowej Jetty jest ostro zarysowany przód z chromowaną osłoną chłodnicy w kształcie litery V, która wskazuje na pokrewieństwo tego modelu z VW Passatem i Golfem GTI. Oblicze piątej generacji Jetty odzwierciedla wyraźne dążenie konstruktorów VW do stworzenia eleganckiego, niepowtarzalnego samochodu o sportowym charakterze, prezentującego "nową twarz VW". Na uwagę zasługuje również tylna część nadwozia Jetty zgodna z aktualną linią stylistyczną Volkswagena. Także i w tym modelu tylne światła wykonano w technologii LED.
Nowa Jetta ma długość 4,55 m (+17,8 cm), szerokość 1,78 m (+4,6 cm) i wysokość 1,46 m (+1,3 cm). Zmienił się także rozstaw osi do 2,58 m (+6,5 cm). Duża przestronność wnętrza Jetty to zasługa podwyższonego nadwozia. Miejsce dla nóg w tylnej części auta powiększyło się o 5 cm, a przestrzeń nad głową o 2,4 cm. Pojemność bagażnika wzrosła natomiast do 527 litrów. Oparcie tylnej kanapy może być składane w stosunku 1/3 do 2/3. Uzyskana w ten sposób przestrzeń bagażowa jest niemal całkowicie płaska.
Oprócz podstawowej jednostki napędowej 1.6 102 KM w modelu Jetta montowane są wyłącznie silniki z bezpośrednim wtryskiem paliwa (FSI i TDI). Jednostki benzynowe mają moc 115 KM (1.6 FSI) oraz 150 KM (2.0 FSI). Najmocniejszym z oferowanych silników będzie natomiast T-FSI o mocy 147kW / 200 KM, stosowany w Golfie GTI. Silnikom FSI będą towarzyszyć trzy jednostki TDI o mocy 105 KM, 140 KM i 170 KM. Silniki TDI i T-FSI mogą być na życzenie połączone ze sportową, dwusprzęgłową przekładnią DSG. Od jesieni tego roku nowa Jetta będzie oferowana także w wersji z filtrem cząsteczek stałych dla silników wysokoprężnych.
Komentarze opinie