Reklama

Nowy typ zagłówka pomoże zmniejszyć ryzyko obrażeń kręgosłupa

23/07/2007 23:49
Toyota Motor Corporation zamierza wprowadzić w swoich autach dodatkowy system zmniejszający o 10 do 20% ryzyko odniesienia przez podróżujących obrażeń głowy oraz kręgosłupa podczas uderzenia samochodu z tyłu przy jeździe z małą prędkością.
Kliknij, aby powiększyćOpracowany przez japońskich specjalistów system aktywnego zagłówka AHS pozwala ograniczyć wymuszone uderzeniem w tył pojazdu gwałtowne cofnięcie głowy pasażera oraz minimalizuje przesunięcie głowy względem dolnych partii szyi. Kiedy ciało siedzącej w fotelu osoby w momencie najechania na samochód od tyłu wciskane jest w oparcie siedzenia, wówczas następuje uruchomienie napędzanego siłą tego nacisku mechanizmu, który wysuwa zagłówek do góry (o 30 mm) oraz do przodu (o 25 mm).

Jako rozwinięcie systemu chroniącego przed urazami kręgosłupa (WIL), nowe rozwiązanie Toyoty zostanie wprowadzone niezwłocznie w nowych, produkowanych na masową skalę modelach oferowanych na rynku japońskim, a w ciągu kolejnych 12 miesięcy ma szansę znaleźć się również w ofercie przygotowanej z myślą o europejskich klientach.
Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo eGorzow.pl




Reklama
Wróć do