Od chwili wprowadzenia na rynek pod koniec 2001 r. Renault Trafic reprezentuje najwyższy standard w swoim segmencie rynku. Nowy Trafic Passenger i Trafic Generation, będące kontynuatorami tej tradycji, również oferują szereg elementów wyposażenia podnoszących poziom komfortu i bezpieczeństwa, zapożyczonych ze świata samochodów osobowych.Ze względu na wymogi nowej normy emisji spalin Euro 4 całkowicie odnowiona została oferta montowanych w tych modelach silników wysokoprężnych, łącznie z opracowaną we współpracy z Nissanem w ramach Aliansu nową jednostką 2.0 dCi. Ten odznaczający się znacznie lepszymi osiągami, bardziej elastyczny i zużywający mniej paliwa silnik stanowi symbol coraz bardziej ?osobowego? charakteru Renault Trafica. Jest on dostępny w wersjach o mocy 90 KM (66 kW) i 115 KM (84 kW). Poprawione zostały również osiągi jednostki 2.5 dCi : jej moc została podwyższona ze 135 KM do 150 KM (107 kW). Obecnie jest ona seryjnie montowana z filtrem cząstek stałych. Powyższym zmianom towarzyszą zmiany w ofercie 6-biegowej mechanicznej oraz sekwencyjnej skrzyni biegów: ich zdolność przenoszenia momentu obrotowego została zwiększona z 320 do 350 Nm, a bieg wsteczny wyposażono w synchronizator w celu zapewnienia większej płynności manewrów. Nowy Trafic Passenger Komfort i Trafic Passenger Pack Clim. są oferowane w dwóch długościach (4,78 m i 5,18 m), natomiast nowy Trafic Passenger Lux jest dostępny w jednej długości (4,78 m). Te mogące pomieścić do 9 pasażerów pojazdy (8 pasażerów w przypadku nowego Trafica Passengera Lux) zastąpią dotychczasowe wersje Kombi i Minibus. Są one przeznaczone przede wszystkim dla klientów instytucjonalnych, a także rodzin wielodzietnych, pragnących sprawić sobie pojazd zbliżony do modeli jednobryłowych, oferujący jednak większą ilość miejsca. Nowy Trafic Generation wyróżnia się wieloma możliwościami kształtowania wnętrza. Dzięki dającej się przekształcić w łóżko kanapie, licznym schowkom i składanemu stolikowi stanowi idealne rozwiązanie dla osób poszukujących pojazdu rekreacyjnego, nadającego się równocześnie do codziennego użytku. Sylwetka nowego Trafica Passengera i Trafica Generation jest dziełem Dyrekcji Designu Przemysłowego Renault, natomiast projekt techniczny powstał w Dziale Inżynierii Dyrekcji Pojazdów Dostawczych Renault w podparyskim regionie Villiers-Saint-Frederic. Nowy Trafic Passenger jest produkowany w zakładach w Luton w Wielkiej Brytanii (GM) oraz w zakładach w Barcelonie w Hiszpanii (Nissan). Produkcja układu jezdnego nowego Trafica Generation odbywa się równolegle z produkcją nowego Trafica Passengera wyłącznie w fabryce w Barcelonie, natomiast nadwozie produkowane jest we współpracy z francuskim producentem zabudów Gruau, w znajdującym się w pobliżu i przeznaczonym wyłącznie dla tej wysokiej klasy pojazdów zakładzi
Komentarze opinie