W związku z wprowadzeniem normy Euro 4 całkowicie zmieniono ofertę silników wysokoprężnych nowego Trafica i nowego Mastera. Zmiana ta stała się okazją do restylingu tych modeli i wzbogacenia ich wyposażenia.
Kliknij, aby powiększyćOferta silników wysokoprężnych nowego Trafica i nowego Mastera została całkowicie zmieniona wraz z pojawieniem się nowego silnika 2.0 dCi, opracowanego przez Renault wspólnie z Nissanem. Jednostka ta zapewnia wyższe osiągi, elastyczną pracę i niższe zużycie paliwa i jest oferowana w dwóch wersjach mocy 90 KM (66kW) i 115 KM (84kW). Zwiększono również moc silnika 2.5 dCi w nowym Traficu ze 135 KM do 150 KM (107kW). Silnik ten jest również montowany w nowym Masterze zamiast silnika 3.0 dCi.
Nowy Master jest obecnie dostępny z trzema wersjami mocy silnika 2.5 dCi: 100 KM (74kW), 120 KM (88kW) i 150 KM (107kW).
Silniki te współpracują z nową skrzynią biegów, przenoszącą większy moment obrotowy (350Nm zamiast 320Nm poprzednio). Skrzynia 6-biegowa jest obecnie oferowana w większej ilości wersji, podobnie jak skrzynia sekwencyjna Quickshift, zapewniająca wysoki komfort jazdy i większą oszczędność paliwa, dostępna aktualnie dla wszystkich silników o mocy powyżej 100 KM.
Zmianom w ofercie zespołów napędowych towarzyszy restyling obu modeli oraz wzbogacenie oferty wyposażenia.
Kliknij, aby powiększyćNowy Trafic i nowy Master, oferowane w wersjach do przewozu towarów (nadwozia zamknięte - furgony lub otwarte - skrzynie i wywrotki) oraz do przewozu osób (Combi, minibus i bus) spełniają wszechstronne potrzeby użytkowników. Oferowane rozwiązania dostosowane są do indywidualnych potrzeb klientów, zarówno indywidualnych jak i instytucjonalnych : platformy z kabiną, podwozia z pojedynczą lub podwójną kabiną, oraz podwozia bazowe nowego Mastera (do budowy camping-carów).
Nowy Trafic i nowy Master posiadają w ofercie liczne elementy wyposażenia proponowane w samochodach osobowych lub ułatwiające codzienne użytkowanie pojazdu:
- automatycznie włączane wycieraczki szyby przedniej z czujnikiem deszczu.
- automatycznie włączane światła i czujnik światła.
- funkcję oświetlenia drogi do domu.
- trzeci kluczyk w komplecie fabrycznym (z myślą o klientach flotowych i firmach wynajmujących samochody).
- możliwość otwarcia wybranych drzwi w przypadku kluczyka z 3 przyciskami.
- dodatkowe zaczepy mocujące w części ładunkowej. Wytrzymałość zaczepów oferowanych w nowym Masterze została zwiększona z 500 kg do 625 kg.
- system nawigacji Carminat Navigation informee II.
Nowy Trafic może być również wyposażony w dodatkowe funkcje montowane seryjnie lub w opcji w zależności od wersji i kraju:
- Instalację umożliwiającą podłączenia drugiego akumulatora i zwiększenie dostępnej mocy:
Zwiększona pojemność skrzynki na akumulator pozwala na zamontowanie drugiego akumulatora (w ramach obsługi posprzedażnej, oraz okablowania w zależności od potrzeb i rodzaju przebudowy). Dostęp ułatwia klapka znajdująca się pod stopami kierowcy. Nowego Trafica VU dysponuje większą mocą zasilania urządzeń elektrycznych.
W nowych silnikach wysokoprężnych pojemność akumulatora została zwiększona z 125 A do 150 A.
- Radar cofania.
- Ogranicznik prędkości.
- System wspomagania nagłego hamowania.
- Dezaktywację poduszki pasażera w razie konieczności zainstalowania fotelika dla dziecka.
- Automatyczną blokadę drzwi podczas jazdy.
Również nowy Master może posiadać szereg dodatkowych funkcji oferowanych seryjnie lub w opcji w zależności od wersji :
- system kontroli trakcji ESP zaprojektowany specjalnie dla samochodów dostawczych.
Układ ten jest wyposażony w moduł określający obciążenie pojazdu w celu dostosowania siły hamowania.
- Fabrycznie montowane światła przeciwmgielne.
- Funkcję automatycznego włączania świateł dziennych (obowiązkowych w niektórych krajach).
Nowy Trafic i nowy Master zostały zaprojektowane przez Dyrekcję Designu Przemysłowego Renault, i dział inżynieryjny Dyrekcji Samochodów Dostawczych Renault. Nowy Trafic jest produkowany w zakładach GM w Luton w Wielkiej Brytanii i w zakładzie Nissana w Barcelonie w Hiszpanii, zaś nowy Master w zakładzie Renault w Batilly we Francji.
Komentarze opinie