Gama Citroena C5 została rozszerzona o nowy silnik wysokoprężny 2.2 HDi 173 KM DIN (125kW lub 170 KM WE) z filtrem cząstek stałych (FAP), współpracujący z mechaniczną, 6-przełożeniową skrzynią biegów. Dzięki licznym innowacjom spełniający normę emisji Euro IV silnik wyróżnia się mocą oraz zapewnia przyjemność prowadzenia, w szczególności przy niskiej prędkości obrotowej.
Kliknij, aby powiększyćJednostka posiada liczne innowacyjne rozwiązania:
- podwójny, równoległy, sekwencyjny system turbo po raz pierwszy zastosowany w 4-cylindrowym wysokoprężnym silniku, który poprawia zdolność reakcji przy niskich prędkościach obrotowych i zmniejsza czas reakcji doładowania. Silnik osiąga maksymalny moment wynoszący 370Nm przy prędkości obrotowej 1500 o/m;
- nową komorę spalania ECCS, która wytwarza optymalną mieszankę paliwowo-powietrzną oraz układ wtrysku common-rail trzeciej generacji, którego ciśnienie podwyższone do poziomu 1800 barów zapewnia drobniejsze rozpylanie paliwa. Wszystkie te rozwiązania umożliwiają obniżenie szkodliwych emisji oraz zużycia paliwa przy jednoczesnej poprawie osiągów.
Silnik HDi 173 FAP wieńczy ofertę silników wysokoprężnych dostępnych w wersjach sedan i kombi C5, zapewniając tym modelom wysoką pozycję w segmencie. Zaprojektowana w ramach współpracy PSA Peugeot Citroen i Ford Motor Company jednostka jest produkowana w zakładach w Tremery we Francji.
Komentarze opinie